سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
اختصاص 40 میلیارد تومان یارانه به سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص حدود 40 میلیارد تومان یارانه برای ارائه به بخش‌های مختلف سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اختصاص مبلغ یارانه به نمایشگاه کتاب 1402، گفت: میزان اعتباری که به‌عنوان یارانه نمایشگاه در دوره سی‌وچهارم در نظر گرفته شده حدود 40 میلیارد تومان است که  برای ارائه به بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه حدود 6 میلیارد تومان یارانه برای تجهیز کتابخانه‌ها در مشارکت با نهادها اختصاص پیدا کرده است، افزود:‌  400 نهاد، آورده مالی داشتند،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 6 میلیارد تومان به این مبلغ اضافه کرد تا این مجموعه‌ها بتوانند از نمایشگاه خرید کنند.
 
احمدوند همچنین درباره اختصاص یارانه به دانشجویان و طلاب، توضیح داد: در این بخش بین 40 تا 50 درصد یارانه بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامی مالی است، اهالی قلم نیز حدود 800 هزار تومان (با مشارکت 100 درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) یارانه دریافت کردند.
 
به گزارش ایبنا؛ قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز روز گذشته دوشنبه(25 اردیبهشت‌ماه) در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا، درباره میزان و تعداد بن کارت‌‌های ثبت‌نام شده دانشجویی و طلاب، گفت: حدود ۱۷۰ هزار نفر برای دریافت بن‌کارت نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.
 
 سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها