پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
راه‌اندازی 60 پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی گفت: راه‌اندازی 60 پایگاه قرآنی درکانون‌های مساجد استان در دست اقدام است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به عضویت بیش از 14 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: تربیت نیروی انسانی در حوزه‌های فرهنگی و هنری بالاخص در توانمندسازی گروه‌های سرود و تئاتر، برگزاری دوره آموزشی زوج‌های جوان و مدیریت فرهنگی مسجد از برنامه‌های شاخص این مراکز در استان است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی افزود: راه‌اندازی 60 پایگاه قرآنی درکانون‌های مساجد استان در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اعلام آمادگی 23 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد برای راه‌اندازی مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم و ایجاد پایگاه قرآنی اضافه کرد: در این پایگاه ها، کلاس های آموزش قرآن، تفسیر و محافل قرآنی تشکیل خواهد شد.

حسنی با اشاره به سایر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در کانون‌های مساجد گفت: ایجاد کتابخانه مخزن‌دار از دیگر اقدامات ارزشمندی است که در این مراکز فرهنگی انجام شده است.

وی از راه‌اندازی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در راستای کمک به نگاه رهبری در عرصه هنری، رشد و تعالی جوانان و نوجوان و جذب بیشتر جوانان به مساجد خبر داد و گفت: هنرهای نمایشی و تئاتر یکی از راهکارهای مهم برای جذب جوانان به مساجد است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از اختصاص 10 درصد ارزش افزوده دهیاری‌ها برای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند ضمن مطالبه‌گری این میزان اعتبار آن را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مساجد هزینه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها