پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
اختصاص بیش از 9 هزار جلد کتاب به قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش اختصاص/شناسایی 200 نقطه برای تجهیز

به‌مناسبت اجرای طرح «یاد یار مهربان» در سراسر کشور به کتابخانه‌ها، بالغ بر ۶۳۰۰۰ جلد کتاب اختصاص یافته که از این تعداد ۹۰۰۰ جلد کتاب به قرارگاه منطقه شمال غرب ارتش ارسال شده است.

امیر سرتیپ حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: به‌مناسبت اجرای طرح «یاد یار مهربان» در سراسر کشور به کتابخانه‌ها، بالغ بر ۶۳۰۰۰ جلد کتاب اختصاص یافته که از این تعداد ۹۰۰۰ جلد کتاب به قرارگاه منطقه شمال غرب ارتش ارسال شده است.
 
وی افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جهاد تبین و ارتقای سطح دانش و بینش هم‌ رزمان عزیز  و پر کردن اوقات فراغت در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام یگان‌ها و استان‌های کشور پهناورمان راه اندازی شده است.
 
امیر حاجیلو گفت: در این حوزه قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش  ۲۰۰ نقطه را برای تجهیز به کتاب‌هایی که با هدف ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف بحث‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و موضوعات متفاوت شناسایی شده است. این نقاط شامل آسایشگاه‌ها، مهمانسراها و همچنین اماکن عمومی و دفاتر فرماندهان، جزو اماکن هدف هستند که بایستی تجهیز شوند. این کتاب‌ها در قالب مستندنگاری روز شمار،  رمان و داستان،  شرح حال‌نویسی، زندگی‌نامه و سرگذشت تاریخ شفاهی و شعر است.
 
وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی فرهنگی جامعه، دوری از کتاب و فرهنگ کتابخوانی است که این طرح بسیار خوب می‌تواند تا حدودی کمبودها در این زمینه را جبران کند، افزود: در بحث کتاب موضوع کاهش استرس، آموزش و یادگیری ارزان و آسان همراه با تقویت حافظه، همدلی همچنین افزایش تمرکز انسان از‌جمله اهداف است. در بحث «جهاد تبیین» نیز که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، دشمن تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی و جعل سند و افترا زنی روی افکار و ادارک جامعه و فرد تاثیر بگذارد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش  ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که با استفاده و تکیه بر اسناد واقعی کتاب‌هایی که برای دفاع مقدس  نویسندگان مشهور نوشته شده قطعا می‌تواند اقدامات دشمن را در کم رنگ کردن افتخارات ۴۴ سال گذشته ما بی اثر کند.

این ارشد نظامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در احکام انتصاب امیر موسوی و حیدری درباره ارتش و ارتشی تراز انقلاب اسلامی میفرمایند؛ معنویت محوری و بصیرت افزایی و مدیریت جهادی باید شاخصه ارتش باشد که طرح «یاد یار مهربان» کتاب می‌تواند گامی در این زمینه باشد.  و قطعا بایستی سطح آگاهی و دانش این عزیزان در حدی باشد که بتوانند این ماموریت مهم را به نحو احسن انجام دهند که شامل ماموریت‌های امنیتی، نظامی و دفاعی باشد یا ماموریتی که در راستای امدادرسانی به مردم در وقایع و بحران‌های متفاوت باشد.
 
وی افزود: آیین اعزام کاروان کتاب «یاد یار مهربان» 25 اسفندماه، همزمان با طرح لبیک 29 یا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باهدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت جهاد و شهادت و ترسیم جایگاه برجسته و انکارناپذیر ارتش در حافظه تاریخی مردم فهیم ایران  و انتقال حقایق و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر و آتی به همت مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نماینده حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا به سمت همه یگان‌های تابعه قرارگاه اعزام شد.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه امروز‌ه فضای مجازی درصدد گرفتن قدرت اندیشه از انسان‌ها است، گفت: این موضوع می‌تواند با کتابخوانی و انس گرفتن یا کتاب خنثی شود.
 
وی افزود: ۶۰۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس به تیپ ۴۱ متحرک هجومی در قالب طرح کاروان کتاب یاد یار مهربان اهدا شد و کتاب‌های اهدایی در کتابخانه عمومی شهید آبشناسان داخل پادگان و کتابخانه شهید صیاد شیرازی کوی سازمانی و کتابخانه داخل آسایشگاه های سربازان واتاق استراحت رانندگان تیپ ۴۱ متحرک هجومی جانمایی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها