جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
اجرای طرح پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد زنجان

محسن اسلامی با اشاره به وجود 73 کتابخانه مخزن‌دار در مساجد زنجان گفت: به منظور ارتقاء ظرفیت این مراکز طرح پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: درحال حاضر 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است که در 73 باب از آنها کتابخانه مخزن‌دار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد از کتاب‌های به روز و مورد نیاز اعضا استفاده شود، اضافه کرد: به منظور ارتقای ظرفیت این مراکز طرح پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه طبق برنامه طرخ پایش کتاب در 25 کتابخانه اجرایی خواهد شد، افزود: طرح پالایش کتاب به منظور بروز رسانی کتابخانه‌های مخزن دار در سطح کتابخانه های کانونهای مساجد استان اجرا خواهد شد.

وی از برنامه‌های این ستاد برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اعضا را «شنبه‌های کتاب» اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان همچنین از برگزاری مسابقات کتابخوانی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع مطالعه از کتابداران برتر کانون‌های مساجد هم تقدیر می‌شود.

وی از برپایی پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان همچنین از اجرای طرح تلاوت نور در استان خبر داد و گفت: در راستای پوشاندن جامه عمل به فرمایشضات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد کانون تفسیر و حدیث باشند، طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه استان زنجان اجرا می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه هدف نهایی از این طرح‌ها جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، اضافه کرد: سعی شده با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مثل حوزه هنری، انجمن‌های فعال در فرهنگسراهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی به امضا برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها