پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
امیدوارم کار مقدس تالیف، نشر و کتاب در کانون توجه ملت قرار بگیرد

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: هفته کتاب فرصتی است برای اینکه توجه مردم به علم و فرهنگ جلب شود و این کار مقدس تالیف و نشر در کانون توجه ملت قرار بگیرد.

دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه مراسم رونمایی از نسخه نفیس قرآن کریم از دوره سلجوقی که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با هدف حفاظت از آثار کهن ملی برگزار شده بود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: هفته کتاب فرصتی است برای اینکه توجه مردم به علم و فرهنگ جلب شود و این کار مقدس تالیف و نشر در کانون توجه ملت قرار بگیرد.
 
وی افزود: امروز روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و چند سالی است که ذوق و شوقی در جامعه به مناسبت هفته کتاب ایجاد می‌شود. امسال هم امیدواریم یک تلطیفی در فضای جامعه با کتاب به وجود بیاید.
 
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان پیشنهاد برای شایسته برگزار شدن هفته کتاب بیان کرد: بهتر آن است که در ادامه قدری به مشکلات و مسایل صنعت نشر توجه شود و مسوولان دولتی هم با نیت آگاهی از تنگناها و یافتن راه‌حل‌ها در این هفته مشارکت فعال داشته باشند.
 
 سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها