یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
تاسیس مرکز فرهنگی سهروردی در زنجان/سریال شیخ اشراق ساخته می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اهدای زمین برای ساخت مرکز فرهنگی سهروردی خبر داد و گفت: در این زمین کتابخانه، سالن چند منظوره و محل تدریس فلسفه از دیدگاه سهروردی ساخته خواهد شد.

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: زنجان به لحاظ پیشینه تاریخی دارای مفاخر و مشاهیر زیادی است. برای بزرگداشت آن‌ها بنا داریم برنامه‌های سالیانه اجرا کنیم؛ البته قبول داریم که این مهم در سنوات گذشته مورد کم لطفی قرار گرفته است.

وی با اشاره با اشاره به برگزاری همایش شیخ اشراق گفت: امروز یکشنبه(2 مرداد‌ماه) در دو نوبت صبح و بعداظهر برنامه سخنرانی علمی در تبیین شخصیت این فیلسوف در فرهنگسرا امام خمینی (ره) خواهیم داشت؛ علاوه‌براین مراسم کلنگ‌زنی نماد شیخ اشراق در سهرورد انجام می‌شود.

حسنی با تقدیر از اهالی سهرورد برای اختصاص این زمین برای ساخت موسسه سهروردی بیان کرد: در این زمین کتابخانه، سالن چند‌منظوره و محل تدریس فلسفه از دیدگاه سهروردی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: صدا و سیمای زنجان برای ساخت سریال شیخ اشراق پیشنهادی داده و کار‌های آن در حال انجام است؛ البته رئیس سازمان سینمایی هم قولی برای ساخت فیلم سینمایی درباره این فیلسوف مطرح کرده است.

حسنی افزود: همچنین به‌منظور شناساندن بهتر سهروردی در همکاری با رادیو فرهنگ سخنرانی‌های مربوط به شیخ اشراق که در سال‌های مختلف ضبط شده است که پخش خواهد شد. مجسمه سهروردی در یونسکو ساخته شده که فعلا رونمایی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حکمت اشراق نیازمند تبیین بهتر است و باید از سوی کارشناسان بحث و بررسی شود، از دوره صفوی چاپ آثار فلسفه اشراق بیشتر بوده و تا به امروز ادامه داشته است، گفت: درباره شیخ سهروردی، ظرفیت بالایی برای تولید آثار هنری وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها