یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
«مست جنگ» به حملات اولیه مغولان به ایران و جهان اسلام می‌پردازد

مدیر انتشارات کتابستان معرفت درباره رمان «مست جنگ» گفت: این رمان داستانی است که به تاریخ دوره مغول و حمله چنگیز خان به ایران و جهان اسلام می‌پردازد.

محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان معرفت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره انتشار مجموعه سه جلدی «مست جنگ» گفت: «مست جنگ» که در زیر ژانر تاریخ دگرگون نوشته است، از یک «اگر» مهم سرچشمه می‌گیرد. «اگر» ایرانیان مسلمان در برابر مغولان دفاع می‌کردند، جهان و تاریخ چگونه می‌شد؟ چه اتفاقاتی باید می‌فتاد و چه اثراتی بر ایران و اسلام می‌گذاشت.
 
وی اضافه کرد: «مست جنگ» رمانی سه جلدی خواهد بود که «یورش سرد»، عنوان جلد اول این سه‌گانه است و به حملات اولیه مغولان به ایران و جهان اسلام می‌پردازد. قهرمان داستان «مست جنگ»، جلال‌الدین خوارزمشاه، پسر ارشد سلطان محمد خوارزمشاه است. پسری که گوی بی‌لیاقتی و بی‌مسئولیتی را از همگان ربوده است و حاکم شهری دور از پایتخت شده است. حکومتی که آن را هم به‌خاطر دسیسه‌های مادربزرگش ترکان‌خاتون از دست داده است.
 
حقی افزود: مسعود آذرباد در «مست جنگ»، سعی کرده است تمام جوانب تاریخی را رعایت کند. از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها گرفته تا ساز و برگ نظامی و معماری و هنری قرن هفتم هجری قمری. از سبک زندگی سلاطین و مردم عادی تا گفت‌وگوها و حس و حال آن‌ها در لحظات هیجان‌انگیز زندگی‌. «مست جنگ»، آیینه‌ای است از قرن قرن هفتم هجری قمری که در یک تاریخ دگرگون شده قرار دارد.
 
مدیر انتشارات کتابستان معرفت بیان کرد: البته زبان این کتاب، آن سختی و سنگینی نثر قرن هفتم هجری قمری را ندارد. نثر «مست جنگ»، در همان حال که سعی شده صیقل خورده باشد و بازگوکننده حس و حال تاریخی‌اش، سبک و خوش‌خوان است و در ذهن مخاطبش هم دست‌انداز ایجاد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها