چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
آرامگاه عطار در نیشابور گلباران می‌شود

سرپرست فرمانداری نیشابور و رئیس ستاد بزرگداشت روزملی شيخ فريد‌الدين محمدعطار نیشابوری از برگزاری مجموعه برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی و هنری به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر در نیشابور خبر داد.

ابوطالب جوان، سرپرست فرمانداری نیشابور و رئیس ستاد بزرگداشت روزملی شيخ فريد‌الدين محمدعطار نیشابوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از برگزاری مجموعه برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی و هنری به مناسبت 25 فروردین‌ماه خبر داد و بیان کرد:  
قرار است، پنجشنبه ۲۵ فروردین از ساعت 20 و 30 دقیقه ویژه برنامه فرهنگی و هنری روز بزرگداشت «عطار نیشابوری»  ویژه عموم مردم در محل باغ و آرامگاه شیخ فرید‌الدین عطار نیشابوری در نیشابور آغاز و ساعت 22 و 30 دقیقه آرامگاه عطار نیشابوری با حضور مسئولین و مردم گلباران شود.

وی افزود: نشست علمی و پژوهشی روزملی عطار با حضور عطارشناسان و محققان علم و ادب و عرفان در محل سالن عطار دانشگاه آزاداسلامی واحد نيشابور در چهارشنبه(24 فروردین) ساعت 20 برگزار می‌شود.
 
جوان ادامه داد: مسابقه ادبی «تا سیمرغ» ویژه دانش‌آموزان متوسطه چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱  ساعت ۱۶ بعدازظهر در دبیرستان دخترانه نمونه «محبی»، دبیرستان «مالک اشتر» و دبیرستان نمونه «عطار نیشابور» برگزار و همچنین اختتامیه مسابقه ادبی استانی «تا سیمرغ» همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری ساعت 20 و 30 دقیقه بعد‌از ظهر در محل دبیرستان فرازانگان نیشابور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت روزملی شيخ فريد الدين محمدعطار نیشابوری افزود: پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸  مراسم زنگ عطار با عنوان «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان نمونه «عطار» و جشنواره بر بال سیمرغ ساعت ۹ صبح  در باغ و آرامگاه مصفای شیخ فرید‌الدین عطار نیشابوری برگزار خواهد شد.
 
جوان همچنین از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی فرهنگی و هنری «فردا» در تاریخ ۲۴ و ۲۵  فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح در محل سالن «مهر تابان» نیشابور خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری مراسم روزملی عطار نیشابوری برگزاری کارگاه خوشنویسی، کارگاه سفال ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه نقاشی و پویش خانواده کتابخوان با محوریت کتاب‌های شیخ فرید‌الدین عطار نیشابوری نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش(ایبنا)،  25 فروردین‌ماه در تقویم رسمی کشور به‌نام روز بزرگداشت «عطار نیشابوری» نامگذاری شده است، فرید‌الدین محمد عطار نیشابوری، فرزند ابراهیم از شاعران و نویسندگان مطرح سده‌ ششم و هفتم هجری قمری است که در روستای «کدکن» نیشابور به دنیا آمده و در یورش مغولان به این شهر نیشابور از دنیا می‎رود.
 
منطق‌الطیر، مصیبت‌نامه، الهی‌نامه، اسرار‌نامه، مختارنامه(مجموعه رباعیات)، دیوان قصاید و غزلیات و تذکره الاولیاء از جمله آثار ارزشمند این شاعر ایرانی است. هرساله در روز بزرگداشت عطار ویژه‌برنامه‌هایی در کشور و ازجمله نیشابور برگزار می‌‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها