شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
فروش سه هزار نسخه از کتاب «حاج قاسم و جاسوس» در نمایشگاه مجازی

مدیر انتشارات رسول آفتاب از فروش سه هزار نسخه‌ای کتاب «حاج قاسم و جاسوس» در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رحیم مخدومی شربیانی؛ نویسنده حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و مدیر انتشارات رسول آفتاب، گفت: به دلیل استقبال گسترده مردم سراسر کشور، بیش از سه هزار نسخه از کتاب «حاج قاسم و جاسوس» در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، به فروش رسیده است.
 
وی اظهار کرد: این کتاب، برگرفته از یک خاطره‌ به‌یاد ماندنی و بسیار زیبا در زمینه خصلت‌های جوانمردی و گذشت این شهید والامقام است که نویسنده در این داستان نقل می‌کند.
 
مخدومی شربیانی با بیان این‌که انتشارات رسول آفتاب، امسال با 25 عنوان کتاب با محوریت ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب شرکت کرده، گفت: از این تعداد چهار کتاب «حوالی خانه‌ دوست»، «چای گرم فرمانده»، «حاج قاسم و جاسوس» و «یادداشت‌های شخصی یک روستایی»، برای اولین‌بار توسط انتشارات رسول آفتاب منتشر و در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شده است.
 
مدیر انتشارات رسول آفتاب ادامه داد: «حاج قاسم و جاسوس» در 26 صفحه برای گروه سنی (ج) و (د)  ویژه کودکان مقطع دوم ابتدایی و سه سال اول متوسطه و در قطع خشتی توسط انتشارات رسول آفتاب منتشر شده که به دلیل استقبال مخاطبان به چاپ سوم رسید و تاکنون سه هزار نسخه از این کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به فروش رسیده است.
 
نمایشگاه مجازی کتاب، یک نیاز است
وی درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نیز بیان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب امروزه یک نیاز است، در عین‌حال که نمایشگاه فیزیکی یک نیاز برای جامعه است. خیلی از افراد به دلایلی همچون بُعد مسافت یا هزینه‌های سنگین و کمبود وقت، امکان حضور در نمایشگاه فیزیکی را نداشتند که مطالبات این افراد باید به‌گونه‌ای پاسخ داده می‌شد. کرونا سختی‌ها و مشکلات زیادی داشت، ولی در کنار آن برخی اتفاقات خوب مانند همین نمایشگاه مجازی نیز اتفاق افتاد که فرصت جدیدی برای ناشران و مخاطبان کتاب بود. این حرکت باید دنبال شود.
 
مخدومی افزود: همه ناشران امکان عرضه کتاب‌هایشان را ندارند. عرضه کتاب یا نیاز به ارتباط و تعامل با پخش دارد و یا این‌که ناشر باید فروشگاه داشته باشد. از سویی توزیع‌کنندگان حاضر نیستند کتاب همه ناشران را پخش کنند و امکان اجاره یا خرید کتابفروشی هم برای همه ناشران مقدور نیست. لذا اتفاقاتی که بتواند حلقه واسط بین ناشر و مخاطب را تقویت کند، برای ناشر فرصت تلقی می‌شود.
 
این نویسنده حوزه انقلاب و دفاع مقدس در پایان گفت: نمایشگاه مجازی، گامی برای نزدیک شدن به عدالت توزیع فرصت بین آحاد جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها