شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
استقبال کتابفروشان در شیراز از طرح پاییزه کتاب 1400

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ثبت‌نام طرح پاییزه برای کتابفروشان خبر داد و گفت: 54 کتابفروشی از شیراز و سایر شهرستان‌های استان در این طرح تخفیفی ثبت‌نام کردند.

صابر سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح پاییزه برای کتابفروشان از پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه آغاز شد، گفت: شرایط طرح پاییزه 1400 به این شکل است که کتب تالیفی ۲۰ درصد و کتب ترجمه‌ای ۱۵ درصد شامل تخفیف می‌شود.
 
وی سقف خرید هر مشتری ۳۰۰ هزار تومان‌ عنوان کرد و افزود: طرح پاییزه کتاب از ۲۹ آبان‌ماه آغاز می‌شود و به مدت پنج روز تا 3 آذرماه ادامه دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به آمار فروش طرح تابستانه کتاب 1400 اشاره کرد و گفت: در طرح فوق 54 کتابفروشی عضو در فارس حضور داشتند که مبلغ کل فروش آنها به 18 میلیارد و 764 میلیون و 539 هزار ریال رسید.
 
وی تعداد کل فروش کتاب در فارس 40 هزار و 755 جلد عنوان کرد و افزود: تعداد فروش مبلغی کتاب نسبت به کل کشور 7 درصد بود و آمار تعدادی فروش کتاب فارس نسبت به کل کشور، 9 درصد است.
 
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برای شرکت در «پاییزه کتاب 1400»  نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.

سهرابی درخصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بیست و نهمین هفته کتاب در استان فارس هم بیان کرد: افزون بر 29 عنوان کتابی که در طول 8 روز به مناسبت هفته کتاب رونمایی خواهد شد، کارگاه آموزشی برسی اهمیت طراحی جلد و صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب با موضوعات  تعریف گرافیک کتاب و انواع جلد و نقش صفحه‌آرایی مناسب در موفقیت کتاب و موانع پیش‌رو روز 26 آبان برگزار می‌شود.
 
وی با یادآوری اینکه برنامه‌های رونمایی کتاب به مناسبت این هفته با محور قرار دادن آثار مرتبط با شیرازشناسی است، از برگزاری آیین تجلیل از چاپخانه‌دارانی که اقدام به چاپ کتاب می‌کنند در روز 30 آبان خبر داد.
 
یادآور می‌شود: بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها