یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
سنندج به مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران راه یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راهیابی شهر سنندج به مرحله نیمه نهایی طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: سنندج ظرفیت کسب این عنوان را دارد.

عبیدالله رستمی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در زمستان ۱۳۹۹ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد.

وی با اشاره به شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران عنوان کرد: با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه ۱۹۱ شهر  از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که 36 شهر جواز شرکت در مرحله نیمه نهایی را به دست آوردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه سنندج از شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران است، افزود: پیشینه تاریخی کتاب در کردستان و شهر سنندج بسیار زیاد است و این شهر ظرفیت کسب این عنوا را دارد.

رستمی همچنین ادامه داد: در بیشتر مساجد کردستان در کنار فعالیت‌های دینی و مذهبی، مدارسی به‌منظور تدریس علوم دینی تاسیس شده بود و همین رویه هنوز در سطح مساجد برقرار است.
 
وی اضافه کرد: مردم این استان از طرح‌های فصلی کتاب، استقبال بی‌نظیری کرده‌اند و در هر دوره‌، استان از نظر شاخص خرید کتاب جزو ۱۰ استان برتر بوده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآوری کرد: در داوری مرحله نیمه‌نهایی ۵ شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت و در مرحله نهایی نیز یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب خواهند شد که امیدواریم امسال کسب این عنوان به شهر سنندج برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها