شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
رمانی انتزاعی نویسنده مهابادی درباره بمباران سردشت منتشر شد

تازه‌ترین اثر یوسف بابکی، نویسنده مهابادی با عنوان «دوو کاتژمێری دوایی شار» به معنای «دو ساعت آخر شهر» روانه بازار نشر شد.

یوسف بابکی، نویسنده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: این اثر در قالب رمان و به زبان کُردی نوشته شده است. درون مایه رمان «دوو کاتژمێری دوایی شار» که در زبان فارسی به معنای «دو ساعت آخر شهر» است، اجتماعی و به‌صورت انتزاعی 2 ساعت از بمباران شیمیایی شهر سردشت را روایت می‌کند.

وی افزود: در این رمان، زندگی عادی مردم به‌همراه عشق، ایثار جوانان، نقشه پلید حکومت صدام و مقاومت مردم سردشت روایت می‌شود.


بابکی بیان کرد: رمان «دوو کاتژمێری دوایی شار» از سوی انتشارات ماد در سال 99 به چاپ رسیده و هم اکنون در کتابفروشی‌ها قابل دسترس است.

یوسف بابکی متولد سال 1339 در مهاباد است و رمان‌های «ئەوین و ناکامی» با معنای فارسی «عشق و ناکامی» و «سنووری گەڕانەوە» با معنای «مرز بازگشت» را خلق کرده است. پیشتر هم در ماهنامه سروه آثاری از این نویسنده مهابادی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارامی ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    درود بر نویسنگان جوان و خوب کشورمان....و احسنت و آفرین بر آقای یوسف بابکی عزیز .
  • حیدر ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    رمان گونه ای شگفت از آثار ادبی است که در آن نویسنده ای تیز بین و آگاه با خلق شخصیت هایی به یاد ماندنی در پی مطرح کردن موضوعاتی انسانی نظیر عشق ،نفرت ،اراده و...است..رمان با ارزش ونه پوچ از نوع زرد آن با ارزش و ماندگاراست .در این میان یوسف بابکی نیز خوش درخشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها