دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
«بهارانه کتاب» بهار کتابفروشی ولیعصر مشهد/ کمک کرد تا بتوانیم بازهم سرپا بایستیم

به گفته مدیر کتابفروشی ولیعصر مشهد، این کتابفروشی در طرح «بهارانه کتاب» شاهد استقبال خوبی ازطرف مخاطبان بوده است؛ اما تبلیغات ضعیف طرح موجب شده که خیلی از دوستداران کتاب در روزهای پایانی متوجه اجرای این طرح شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتابفروشی ولیعصر، واقع در میدان ده‌دی مشهد، از کتابفروشانی است که در طرح بهارانه کتاب شرکت کرده است.

حسین نیلی، مدیر مجموعه فرهنگی ولیعصر در ارتباط با میزان استقبال از این طرح ازسوی دوستداران کتاب در مشهد به خبرنگار ایبنا گفت: با اینکه در مجموع، ما در طی دو سال گذشته شاهد افت نسبی فروش بودیم اما طرح‌های فصلی تا حدودی توانسته باعث افزایش فروش ما شود. در طرح بهارانه کتاب هم شاهد استقبال خوبی در مجموعه خودمان بودیم.

به گفته وی، تبلیغات طرح‌های فصلی بسیار ضعیف و گستره اطلاع‌رسانی آن پایین است، به طوری‌که آن‌ها در مجموعه خودشان که مخاطبان کتابخوانی هم دارند، برای تبلیغات و معرفی این طرح، برای تبلیغات آن هزینه کرده‌اند، با این‌وجود، پس از گذشت چندین روز از شروع طرح، برخی تازه متوجه آن می‌شوند.

مدیر کتابفروشی ولیعصر اضافه کرد: دایره طرح، به لحاظ اعتبارات نیز اگر افزایش پیدا کند، قدرت خرید مردم هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته فکر می‌کردیم در بهارانه کتاب، به‌دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای مردم و کتابفروشان، این اتفاق بیافتد و تخفیف بیشتری اعمال شود.

نیلی ادامه داد: نکته دیگر اینکه در هنگام اجرای طرح، صحبت از آن در رسانه‌ها، باید بیشتر جنبه تبلیغات و جذب مخاطب را داشته باشد تا اینکه بخواهند در ایام اجرای آن، از طرح فصلی نقد کنند، در حالی‌که من در رادیو برنامه‌ای را شنیدم که در همین ایام به نقد طرح پرداخته بود.
 

«مجموعه فرهنگی ولیعصر، بستر فروش مجازی را قبل از شیوع کرونا آماده و فراهم داشته و در این شرایط زیر ساخت فروش مجازی را فعال‌تر کرده است، که این امر، باعث شد در ایام کرونا و تعطیلات نوروز، علاوه بر حفظ مخاطب، شاهد افزایش فروش نیز باشند». نیلی با بیان این نکته ادامه داد: در کل فضای مجازی، با تمام هزینه‌هایی که برای ایجاد و بسترسازی آن انجام دادیم در این شرایط، خیلی به ما کمک کرد تا بتوانیم بازهم سرپا بایستیم.

کتابفروشی ولیعصر در طرح بهارانه کتاب، 35 درصد تخفیف به مخاطبان خود ارائه می‌دهد، نیلی در این رابطه گفت: ما علاوه بر تخفیف 20 درصدی که خانه کتاب در طرح بهارانه ارائه می‌دهد، 15 درصد هم خودمان به مخاطبانِ کتابفروشی تقدیم می‌کنیم و جمعأ، مجموعه ما 35 درصد تخفیف ارائه می‌دهد تا مخاطب در این شرایط اقتصادی، انگیزه بیشتری برای خرید کتاب کسب کند.

وی ادامه داد: البته تخفیفی هم که ما ارائه می‌دهیم با این دلگرمی است که زمان بازپرداخت مبالغ طرح‌های فصلی از سمت خانه کتاب، خیلی خوب است و به همین علت ما نگرانی نداریم.

«کتابفروشی ولیعصر در بازه زمانی خاصی، بخشی از درآمد خود را صرف پویش همدلی کرد». حسین نیلی در این مورد گفت: ما اعلام کردیم که 5 درصد از فروش روزانه خود در بازه زمانی خاصی را برای شرکت در پویش همدلی و کمک به نیازمندان صرف خواهیم کرد و حتی مخاطبان خود را نیز به این پویش دعوت کردیم به این صورت که با خرید از ما ضمن بهره‌مندی از تخفیف، در پویش همدلی از سمت کتابفروشی سهیم می‌شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها