پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مجید قیصری: رمان «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» را بخوانید

مجید قیصری، داستان‌نویس و منتقد ادبیات‌داستانی گفت: برای تعطیلات آخر هفته کتاب «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» نوشته یوسف قوجق را به مخاطبان توصیه می‌کنم. این رمان بازتاب دهنده رشادت مردم ترکمن صحراست. این رمان برایم یادآور «آتش بدون دود» نادر ابراهیمی است.

قیصری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: برای مطالعه آخر هفته رمان «وقت جنگ دوتارت را کوک کن» نوشته یوسف قوجق را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم. این کتاب رمانی است که جنبه‌ای حماسی دارد و گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین را روایت می‌کند.
 
وی افزود: کسانی که به کارهای کلاسیک علاقه دارند شاید بخواهند با روند تحول در جغرافیایی مانند ترکمن صحرا آشنا شوند. در این رمان «گوگ تپه» از سوی روس‌ها مورد تهاجم قرار می‌گیرد و ما شاهد سلحشوری این مردم غیور و قدرتمند هستیم که با رشادت اجازه نمی‌دهند این ناحیه به تصرف قوای روس درآید.
 
نویسنده رمان «ضیافت به صرف گلوله» اضافه کرد: در این رمان شاهد بی‌توجهی دولت وقت قاجار یعنی ناصرالدین شاه هستیم. کل رمان در بین دو زخمه اتفاق می‌افتد و با ترنم خوشی پیش می‌رود. خواندن این اثر برای مخاطبان ادبیات‌داستانی لطف خاص خودش را دارد.
 
قیصری توضیح داد: کسانی که رمان «آتش بدون دود» زنده‌یاد نادر ابراهیمی را خوانده باشند متوجه خواهند شد که فضای این رمان به شکلی شبیه به رمان ابراهیمی است؛ فضایی که در آن اسب و گلوله و سرپر هست و خواننده را به آن حال و هوای جذاب و دوست‌داشتنی می‌برد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها