دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
ثبات نسبی در بازار ملزومات چاپ و نشر

گزارش‌ها از بازار مواد اولیه کتاب نشان‌دهنده ثبات نسبی قیمت‌ها است، بازار کاغذ با نوساناتی همراه بوده و بهای مرکب و زینک نیز همانند هفته‌ پیش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، بازار کاغذ، طی هفته‌های اخیر متاثر از نوسانات بازار بود، افزایش قیمت آن تا بندی یک‌میلیون و 450 هزار تومان هم رسید، این موضوع موجب به‌هم ریختن نظم و تعادل بازار شد و بخش زیادی از اهالی چاپ و نشر را با مشکل روبه‌رو کرد.
 
بازار داغ سفارش‌های پایان سال از یک سو و قیمت بالای برخی اقلام در بازار، وضعیت کاری را برای بسیاری از سفارش‌دهندگان سخت کرده بود. توقف فروش مواد اولیه و سردرگرمی مشتریان ازجمله تبعات این موضوع بود که چالش‌هایی برای بازار ایجاد کرده بود.
 
این‌روزها اما با ثبات نسبی موجود در قیمت‌ها، خرید و فروش در بازار رونق گرفته است، اگرچه نسبت به هفته گذشته قیمت کاغذ 100 هزار تومان افزایش داشته است اما خرید و فروش‌ها ادامه دارد، با این تفاوت که فروشندگان کاغذ که تا پیش از این به شکل نسیه و با چک، کالاهای خود را می‌فروختند، فقط نقدی معامله انجام می‌دهند.
 
قیمت کاغذ در بازار دوشنبه‌(21 اسفند) حاکی از این است که هر بند بهای کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100، امروز به قیمت یک‌میلیون و 300 هزار تومان رسیده، همچنین هربند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 نیز به قیمت یک‌‌میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
هر بند کاغذ چاپ و تحریر چینی 80 گرمی 70 در 100 نیز امروز یک‌میلیون و 480 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و هربند کاغذ چینی 80 گرمی 60 در 90 نیز به قیمت یک‌میلیون و 380 عرضه شده است.
 
کاغذ گلاسه نیز که طی هفته‌‌های اخیر در بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شده، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته امروز در بازار به بهای 57 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
براساس این گزارش، هرکیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی 163 هزار تومان، هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت 130 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 143 هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به 117 هزار تومان در بازار ارائه شده است.
 
امروز هر کیلوی مرکب گلاسه خارجی به بهای 420 هزار تومان، هر گالن الکل ایزوپروپیل به بهای 110 هزار تومان و هرکیلو چسب سرد صحافی ایرانی حدود 120 هزار تومان و چسب گرم، کیلویی 380 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. بهای هر زینک دو ورقی درجه یک نیز در بازار به قیمت 100 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها