یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
نهمین جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» در بیجار به ایستگاه پایانی رسید

نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر انتظار امروز و همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) با حضور مقامات استانی و شهرستانی و با معرفی برگزیدگان این دوره در فرهنگسرای امیر نظام گروسی بیجار به کار خود پایان داد و ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مراسم اختتامیه این جشنواره، تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار به زبان هنر و ادبیات و معرفی این فرهنگ به نسل جوان را از جمله اهداف جشنواره منطقه ای شعر انتظار برشمرد و اظهار کرد: همایش‌های ادبی با موضوع آیینی، زمینه فراهم شدن فضای معنویی و عرفانی در میان شاعران جوان و علاقمندان به اشعار مذهبی را فراهم می‌کند.

عبیدالله رستمی، با بیان اینکه کردستان از دیرباز دارای ظرفیت بالقوه ای در زمینه شعر آئینی بوده است، عنوان کرد: برگزاری محافل فرهنگی و ادبی و چنین جشنواره های باعث می شود این ظرفیت بالفعل شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش زبانی کُردی و فارسی و ترکی برگزار شد، افزود: شاعران و ادیبان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین آثار خود را برای شرکت در نهمین دوره جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در مجموع 99 اثر شامل 60 اثر فارسی، 23 اثر ترکی و 16 اثر کُردی به دبیرخانه این جشنواره رسید که بعد از بررسی اثار توسط 3 داور، برگزیدگان این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

رستمی همچنین با بیان اینکه بیجار مهد فرهنگ و هنر است، اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی موجب ارتقای شاخص فرهنگی استان است.

امام جمعه شهرستان بیجار نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: وحدت، انسجام و همدلی شیعه و سنی و مذاهب اسلامی حول محور قرآن کریم، رمز پیروزی مسلمین جهان است.

حجت‌الاسلام علی مرادی برگزاری چنین همایش‌های را فرصتی برای انس و الفت بیش از پیش میان اهل تشیع و اهل سنت دانست و افزود: تمام ادیان آسمانی به وجود و ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد دارند.

شاعران برگزیده نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر انتظار در ادامه این مراسم اشعار خود را با موضوع انتظار برای حاضرین قرائت کردند.

در ادامه این مراسم هیئت داوران این دوره از جشنواره از «حاج ابوالقاسم معمار» شاعر پیشکسوت از استان کردستان شهرستان بیجار تقدیر و قدردانی کرد.

هیئت داوران در بخش فارسی «مجتبی خرسندی» از استان لرستان شهرستان بروجرد، «زهرا طهماسبی» از استان همدان، شهرستان همدان و «مهدی طراوتی توانا» از استان همدان شهرستان بهار به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کرد و «امیر سلیمانی» از شهرستان زنجان را شایسته تقدیر بخش فارسی دانست.

هیئت داوران همچنین «محمدرحیمی رضوان» از استان کردستان شهرستان بیجار را به عنوان نفر اول، «حبیب‌الله بخشوده» از استان ایلام شهرستان ایلام را نفر سوم بخش برندگان بخش کُردی معرفی کرد و در این بخش اثری را حائز مقام دوم ندانست.

هیئت داوران در بخش برندگان شعر ترکی، اثری را حائز کسب مقام اول و دوم ندانست و «عارف ساسانی» از آذربایجان شرقی شهرستان مراغه را به عنوان نفر سوم معرفی «امیر رسولی» از استان زنجان شهرستان زنجان را شایسته تقدیر دانست.
 
همچنین از علی‌اصغر فریدونی و طاهره تختی به عنوان هیئت داوران تقدیر شد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان از شاعران برتر و برگزیده با اهداء لوح، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها