چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
نخستین جشنواره ملی داستان‌‌نویسی سماع قلم در شهرستان خوی به پله آخر رسید

نخستین جشنواره ملی داستان‌‌نویسی سماع قلم در شهرستان خوی به پله آخر رسید و نفرات برتر خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی با برگزاری مراسم اختتامیه و شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 هادی درستی، دبیر نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی سماع قلم در شهرستان خوی، در این مراسم گفت: ابتدا قرار بود اين جشنواره به صورت استانی و در استان آذربايجان‌غربی برگزار شود، سپس با توجه به شرايط موجود، و گسترش ابزارهای ارتباط جمعی، دسترسی همه علاقمندان به عرصه نويسندگی، جشنواره به صورت ملي و در گستره جغرافيايی ايران اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: شايد در زمان پردازش اين ايده، تصور حضور حجم بالايی از آثار برای جشنواره‌ای که اولين دوره برگزاری آن بود، دور از تصور می‌نمود. در چند روز اول اطلاع‌رسانی؛  دبيرخانه شاهد دريافت آثار مختلفی از اقصی نقاط ميهن بود که بسيار جای تعجب و خوشحالی از تعدد و حضور اين همه نويسنده و دست به قلم داشت.

دبیر اجرایی جشنواره داستان‌نویسی سماع قلم گفت: تمامی آثاری که به جشنواره ارسال و داوری شده‌اند، از سطح بسيار بالای ادبی، ويرايشی برخوردار بوده و داستان‌های جذاب متنوع در دو بخش آب و آزاد را شامل می‌شدند.

وی ادامه داد: استقبال بسيار گرم هم‌ميهنان از اولين جشنواره سماع قلم ما را بر آن داشت تا در آینده اين جشنواره را با کسب تجربيات دوره اول به صورت دوسالانه و با مرکزيت شهر عرفان، عشق و آفتابگردان «خوی» برگزار کنيم و انشاالله شاهد برگزاری مرتب جشنواره دوسالانه سماع قلم در سطح ملی و يا حتی بين‌المللی خواهيم بود.

درستی افزود: این جشنواره با استقبال بی‌نظیر علاقمندان به صورت ملی و در دو بخش آب و آزاد و به دو زبان فارسی و ترکی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی، شرکت آب و فاضلاب، انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی و ماهنامه ندای قلم در خوی برگزار شد.

مراسم اختتامیه به دلیل شرایط کرونایی و از طریق فضای مجازی پخش شد.

این مراسم با بیانیه هیات داوران و دبیر اجرایی و شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد و قرار است این جشنواره به صورت دوسالانه به صورت ملی اجرا شود.

برندگان جشنواره داستان نویسی سماع قلم با موضوع آزاد:

۱- زهرا خدامرادی (شوشتر)‎

۲- علی احمدنژاد (مشگین‌شهر)‎

۳- مصطفی توفیقی (مشهد)‎

۴- عطا مقدم (خوی)‎

شایسته تقدیر : ربابه نیاورانی (تهران) و  احسان رسولیان (تهران) و عزیز سلیمانی بارزیلی (مشگین‌شهر)‎

برندگان جشنواره داستان‌نویسی سماع قلم با موضوع آب:

۱- مجتبی صفدری (رشت)‎

۲- زهرا الیاسی (قم)‎

۳- احسان رسولیان (تهران)‎

۴- نیروانا خلیلی، (اراک)‎


شایستگان تقدیر:
سهیلا سپهری (آب)
امیرحسین اسرافیلی (زنجان)‎

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها