چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
نشر شاهد در 29 سال 1685 عنوان کتاب منتشر کرده است

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در آئین رونمایی از تازه‌های نشر شاهد، بیان کرد: نشر شاهد از سال 1368 تاکنون تعداد یک‌هزار و 685 عنوان کتاب را در قالب چاپ نخست یا چاپ مجدد به جامعه ادبی و فرهنگی کشور عرضه کرده است. 400 عنوان از این کتاب‌ها در گروه سنی کودکان و نوجوانان و دیگر آثار در حوزه ادبیات بزرگسال منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، آئین رونمایی از تازه‌های نشر شاهد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، سه‌شنبه 29 آبان‌ماه با حضور عباس کاهه؛ مدیرکل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، رحیم نریمانی؛ مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد، محمدعلی فقیه؛ مدیرکل آموزش بنیاد، نرگس جلیلی؛ مشاور امور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرتضی حسینی؛ مدیرکل هنری بنیاد برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام کاویانی‌راد در این آئین با بیان اینکه کتابخوانی در عرصه فرهنگی کشور مغفول واقع ‌شده، گفت: نشر شاهد در حوزه ادبیات پیشرو بوده و تولیدات فاخری داشته و ضروری است که آثار با محوریت دفاع مقدس را بیش ‌از پیش در دستور کار خود قرار دهد.
 
وی افزود: نشر شاهد از سال 1368 تاکنون تعداد یک‌هزار و 685 عنوان کتاب را در قالب چاپ نخست یا چاپ مجدد به جامعه ادبی و فرهنگی کشور عرضه کرده است. 400 عنوان از این کتاب‌ها در گروه سنی کودکان و نوجوانان و دیگر آثار در حوزه ادبیات بزرگسال منتشر شده است. همچنین در حوزه پژوهش، 42 مجلد از «فرهنگ اعلام شهدا» با موضوع خلاصه زندگینامه شهدا تهیه شده که 39 جلد استانی آن به چاپ رسیده و مابقی برای استان تهران در دست اقدام است.
 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به معرفی نشر شاهد طی چهار دوره به‌عنوان ناشر برتر، اظهار کرد: نشر شاهد تاکنون 54 مجلد از وصیت‌نامه شهدا را از 21 استان تهیه‌کرده و جمع‌آوری وصایای 11 استان دیگر نیز در حال تولید است. همچنین 50 عنوان از تولیدات نشر شاهد به زبان‌های زنده دنیا ترجمه ‌شده و 132 عنوان کتاب تولیدشده نیز توانسته امتیازاتی را به خود اختصاص دهد.
 
کاویانی‌راد با تأکید بر اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس و ایثار و شهادت خلأ نظریه مشهود است، گفت: جامعه به ‌شدت نیازمند تولید آثار علمی درزمینه ایثار و شهادت است و امیدواریم به‌زودی به سمتی حرکت کنیم که تولید کتاب‌های مرجع و تبیین مبانی نظری ایثار و شهادت با ادبیاتی جدید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت ترویج و توسعه کتابخوانی و تولید آثار فاخر در کشور، افزود: ایشان بر شناخت و حفظ سرمایه ارزشمندی که در صندوقچه اسرار شاهدان عینی ماجرای دفاع مقدس وجود دارد، تأکید داشتند و اظهار تأسف کردند که بخشی از این سرمایه از دست‌رفته و صندوقچه‌هایی از تولیدات و خاطراتی که سند صحت ماجرا به‌شمار می‌رود از دسترس ما و نسل آینده خارج ‌شده است.
 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیان کرد: به بیان ایشان جمع‌آوری خزانه‌های ارزشمند مرتبط با دفاع مقدس از ضایعات خسارت‌بار در عرصه فرهنگی پیشگیری می‌کند، بنابراین امروز همه مکلف هستیم که مستندسازی و ثبت خاطرات بازماندگان جنگ را برای جلوگیری از تغییرات و تفاسیر مختلف در آینده در دستور کار قرار دهیم.
 
کاویانی‌راد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه ترجمه آثار اصیل و فاخر برای ارائه در عرصه بین‌المللی نیز گفت: ایشان همچنین بر ضرورت تولید سه برابری آثار در حوزه ادبیات جنگ و دفاع مقدس تأکید داشتند که باید موردتوجه همه مسئولان قرار گیرد.
 
وی با معرفی کتاب‌های تازه نشر شاهد، ادامه داد: کتاب «پازل» به نویسندگی رضا محبی راد مجموعه‌ای از اشعار کوتاه و جذاب است که می‌تواند ارتباط خوبی با نسل جوان برقرار کند. کتاب «آخرین زره‌پوش» نوشته رضا قاسمی مجموعه خاطرات جانباز حاج صحبت‌الله بداغی با قلمی ارزشمند است. همچین کتاب «مهر نگاران» نیز گزیده خاطرات جانبازان شهرستان دامغان به قلم محمدمهدی عبدالله زاده است. حوزه نمایندگی ولی‌فقیه بنیاد نیز «مجموعه مقالات همایش ملی نماز» را در مجموعه کتابی گردآوری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها