یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
آشنایی با فلسفه مضاف در «کلیات فلسفه»

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور «کلیات فلسفه» را برای رشته‌های روان‌شناسی و علوم اجتماعی این دانشگاه نوشته است. به گفته وی این اثر دانشجویان را با فلسفه‌های مضاف آشنا می‌کند.\

دکتر سیدعلی علم الهدی، نویسنده کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر برای درس دو واحدی کلیات فلسفه دانشجویان رشته‌هایی نظیر روان‌شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور به رشته تحرير در آمده است و می‌کوشد آنان را با مباحث اصلی فلسفه آشنا کند.

وی با بیان این که «هر یک از کتاب‌های آموزشی دانشگاهی هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند» گفت: این آثار برای دانشجویان رشته‌های متفاوت نوشته می‌شوند، لذا ساختار و مطالب آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

این مدرس دانشگاه، کلیات فلسفه‌های مضاف را موضوع اصلی مطالب کتاب برشمرد و گفت: این مطالب برای دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و علوم اجتماعی کاربرد بیشتری خواهند داشت، زیرا فلسفه محض چندان به کار آنان نخواهند آمد.

به گفته علم الهدی، فلسفه علم، دین، ذهن، اخلاق و سیاسی از جمله مباحثی‌اند که دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه پیام نور با مباحث اصلی آن آشنا می‌شوند.

وی عنوان داشت: این کتاب از ترم دوم سال تحصیلی 91 ـ 90 تدریس خواهد شد و چاپ آن را نیز انتشارات دانشگاه پیام نور بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط