دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱

احمد بيگدلي كه اين روزها در انتظار انتشار «بي‌ترديد سه‌شنبه بود»، آخرين رمان آماده انتشار خود در نشر علمي است، رمان ديگري را با نام «خبرنگار» مي‌نويسد. به گفته او تمركز بر دغدغه‌هاي قشر خبرنگار در جامعه امروزي، منجر به نگارش اين رمان شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بيگدلي درباره تازه‌ترين رمان در حال نگارش خود گفت: «خبرنگار»، نام رماني است كه هم اكنون در حال نوشتن آن هستم و طرح نگارش آن، براساس بخشي از انگيره‌هاي خودم درباره اين قشر زحمتكش شكل گرفت.  
 
وي افزود: توجه به ابعاد مختلف زندگي شغلي خبرنگاران و مشكلات و دل‌نگراني‌هاي آنان، از دلايلي است كه منجر به نوشتن اين رمان شده است.

رمان «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» بيگدلي نيز درباره زندگي و احوال آدم‌هاي آرماني نويسنده است كه براساس حوادث و رويدادهاي داستاني طبيعت و منش شخصيت‌ها تعريف مي‌شود و شكل مي‌گيرد.
«گنجشك‌ها در حياط»، نيز نام رمان ديگر آماده انتسار بيگدلي است كه هنوز به ناشري سپرده نشده است.

به گفته او، اين رمان براساس داستاني افسانه‌اي است كه وجوه بسياري از فرهنگ فولكلور را در خود جاي داده و در حقيقت به نقد اين افسانه پرداخته است. 

«كتاب اندوه» هم نام مجموعه داستان تازه‌اي از اين نويسنده جنوبي ساكن اصفهان است كه هنوز ناشر آن مشخص نيست. 

احمد بیگدلی متولد سال 1324 در اهواز است.

رمان «اندکی سایه» وی، سال 1385 برگزيده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. این کتاب جایزه ششمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور را نيز از آن خود کرد.

«آواي نهنگ»بيگدلي، برگزيده جايزه هفتمين دوره بخش داستان جايزه كتاب فصل، نيز در سال 87 از سوي نشر «چشمه» منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط