شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶
«عقل سرخ» شنيداري شد

«عقل سرخ» رساله فارسی شیخ شهاب‌الدین سهروردی به همت انتشارات ماه‌ریز به صورت گویا منتشر شد. این اثر در آستانه روز ملی بزرگداشت سهروردی به بازار کتاب عرضه مي‌شود.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نادر طبسیان- مدیر نشرماه‌ریز درباره انگیزه خود از انتشار این رساله به صورت شنیداری گفت: «عقل سرخ»، اولین اثر از مجموعه‌ای فلسفی «مغز» است که در پی انتشار مجموعه‌های «چشم» (تجسمی)، «گوش» (موسیقی)،«کله» (سینمایی)، دهان (داستان) و غيره با هدف گسترش اندیشه ایرانی و ارائه منابع کلاسیک ایرانی به طیف وسیع‌تری از مخاطبان، به صورت گویا منتشر شده است.  

«عقل سرخ» یکی از رسائل هشتگانه‌ای است که سهروردی در دوران حیات خود به فارسی تالیف کرد. او در این اثر به زبان تمثیل از عقل آدمی همچون پدیده‌ای یاد می‌کند که ذاتی سفید و نورانی دارد ولي وقتی در ظلمت قرار می‌گیرد سرخ می‌شود. 

گوینده و کارگردان کتاب گویای «عقل سرخ»، روزبه مهر- بازیگر و کارگردان تئاتر است و آهنگسازی آن را محمدرضا اصغری بر عهده داشته است.

نشر ماه‌ریز، شنبه 10 مرداد، مراسم رونمایی از «عقل سرخ» را با حضور منوچهر صدوقی سهی- محقق و سهروردی شناس و اجرای پرفورمانس سولماز نراقی و روزبه مهر برگزار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها