چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹
نویسنده «تاریخ تطبیقی هنر» مدیر مرکز هنرهای تجسمی شد

مرتضی گودرزی، نویسنده کتاب «تاریخ تطبیقی هنر» از سوی رییس حوزه هنری به مدیریت مرکزهنرهای تجسمی حوزه هنری برگزیده شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسن بنیانیان، رئیس حوزه هنری در حکم انتصاب گودرزی(دیباج) علت انتصاب وی را تجربیات، تخصص و توانمندی های هنری او در عرصه هنرهای تجسمی دانست و از او خواست اصول سه گانه‌ای را در کنار تلاش برای خلق آثار فاخر در عرصه هنرهای تجسمی، محور کار خودقرار دهد.

اصول سه‌گانه‌ای که مدیریت حوزه هنری به رییس جدید مرکز هنرهای تجسمی توصیه کرده، شامل این سرفصل‌ها می‌شود: «هدایت فکری و اندیشه‌ای هنرمندان جوان مرتبط با حوزه هنری در سرتاسر میهن اسلامی»، «بهره گیری از ظرفیت هنری هنرمندان پیش کسوت این عرصه برای احیای نمادهای هنر اسلامی، ایرانی در معماری و شهرسازی کشورمان» و «توسعه تعامل هنرمندان تجسمی با کشورهای اسلامی و هنرپرور جهان به منظور معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی».

مرتضی گودرزی پیش از این، مدیریت پژوهشگاه فرهنگ و هنر حوزه هنری را بر عهده داشت و تا تعیین مسوول جدید برای این پژوهشگاه،سرپرستی این مجموعه نیز همچنان بر عهده وی خواهد بود.

مرتضي گودرزي ،متولد ۱۳۴۱ در بروجرد است. وی دارای مدرک دكتراي فلسفه هنر از دانشگاه مركزي انگلستان، کارشناسی ارشد نقاشي از دانشگاه هنر و معماري آزاد، مدرک کارشناسی نقاشي از دانشگاه تهران و ديپلم اقتصاد اجتماعي است. گودرزی عضو هيات علمي دانشگاه سوره، محقق و پژوهشگر هنري و رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي انقلابي است.

کتاب‌هایی چون «تاريخ تطبيقي هنر»، انتشارات پژوهشكده حوزه، دانشگاه سوره؛ «روش آموزش هنر كودكان»، انتشارات سمت؛ «مروري بر نقاشي جنگ»، بنياد حفظ ارزشهاي دفاع مقدس،نشر مهر؛ «جنگ در آیينه نقاشي كودكان»، بنياد حفظ ارزشهاي دفاع مقدس، نشر مهر؛ «تجلي جنگ در آثار گرافيك»، بنيادحفظ و نشرارزشهاي دفاع مقدس،نشر مهر؛ «چهره سهمگين جنگ در خطوط كاريكاتور»، بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، نشر مهر؛ «آثار حجمي جنگ»، بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، نشر مهر؛ «ديوارنگاره‌هاي جنگ»، بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، نشر مهر؛ «كانسپچوال آرت و دفاع مقدس»، بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، نشر مهر؛ «تجلي احساس در طراحي‌هاي جنگ»، بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، نشر مهراز، آثار مکتوب این نویسنده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها