سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان ضروری است

استاندار کرمان با تأکید بر حفاظت از کتب تاریخی، گفت: تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان برای حفظ اسناد و میراث‌ قدیمی ضروری و اولویت اول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محمدمهدی فداکار  در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق، تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان را اولویت اول برای حفظ اسناد و میراث‌ قدیمی مرکز دانست و گفت: حفاظت از کتب خطی و مذاکره برای تهیه ساختمان مقاوم برای این مرکز ضروری است.
 
سید«مصطفی آیت‌اللهی موسوی» معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این بازدید گفت: می‌توانیم ساختمان‌های مازاد دستگاه‌ها را شناسایی و در شورای تأمین مطرح کرده تا به‌صورت موقت برای حفظ اسناد و میراث‌ قدیمی در اختیار سازمان اسناد قرار گیرد.
 
ريحانه شهيدى، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق نيز در این بازدید گفت: از نظر فیزیکی، ساختمان با مشکلات بسیاری برای نگهداری اسناد روبه‌رو است. با این وجود تلاش کردیم تا اسناد تاریخی و کتاب‌ها در مکان و شرایط خوبی به لحاظ دما و رطوبت نگهداری شوند تا از آسیب در امان بمانند.
 
وی افزود: با توجه به قدمت تاریخی و سابقه غنی فرهنگی، با کمک مسئولان ذیربط باید ابتدا ساختمان مطلوبی برای این مجموعه فراهم شود تا بتوانیم سندهای خطی و یا روزنامه‌های قدیمی و حتی کتابچه‌های درس قدیمی را به آنجا منتقل کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها