شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
پویش کتابخوانی «رهنمای طریق» به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شد

کتاب «رهنمای طریق» مشتمل بر ۵۸۰ سؤال از آیت‌الله محمدعلی جاودان و پاسخ‌های ایشان درباره «زندگی بهتر» هفتمین سوژه پویش کتابخوانی کتاب‌شارژ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آستانه ماه پرنور و برکت رمضان هفتمین پویش کتابخوانی کتاب‌شارژ کار خود را آغاز کرد. این دوره از پویش که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات ایمان ماندگار این بار کتابی اخلاقی را ره‌توشه عاشقان این ماه قرار داده است. کتاب «رهنمای طریق» مشتمل بر ۵۸۰ سؤال از آیت‌الله محمدعلی جاودان و پاسخ‌های ایشان درباره «زندگی بهتر» است.

این کتاب پس از شرح زندگی‌نامه مختصری از محمدعلی جاودان، به پرسش‌های اخلاقی و عبادی‌ که از او شده اشاره کرده و پاسخ‌های گفته‌شده را نیز آورده است. بخش‌های بعدی کتاب حاضر به پاسخ‌های این شخصیت به مشاوره‌های تحصیلی، پرسش‌های اعتقادی، قرآنی، روایی و تاریخی، مشاوره‌های مطالعه، پرسش‌های مربوط به ازدواج، پرسش‌های مربوط به مسائل خانواده و... پرداخته است.

در انتهای کتاب رهنمای طریق هم بخشی تحت‌عنوان «توصیه‌های معظم‌له» قرار گرفته که به دو بخش «امور معنوی» و «امور مادی» تقسیم شده است.

نکته شاخص این کتاب تطبیق جواب‌ها با آیات و احادیث توسط محققان و شاگردان آیت‌الله جاودان است. سؤالات شامل مسائل مبتلا به در زندگی آحاد مردم اعم از اعتقادی تا تاریخی و غیره در ۱۱ بخش تقسیم‌بندی شده است. خواندن کتاب رهنمای طریق را به دوست‌داران حوزه اخلاقی اسلامی پیشنهاد می‌شود.

رهبر انقلاب نیز تقریظی به این شرح بر این اثر نگاشته‌اند:
«بسم الله الرحمن الرحیم. بخش عمده‌ای از کتاب مطالعه شد، مطالب سودمند بسیاری در آن هست که برای جوانان دانستن آنها لازم یا راه گشا است. خداوند به همه آنان توفیق دهد و مؤلف محترم را محفوظ بدارد بمنّه و کرمه. مرداد ۱۳۹۷»

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «رهنمای طریق» و شرکت در این پویش عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۲۴۶۰ بفرستند یا کتاب را از کتابفروشی‌های سراسر کشور تهیه کنند. این پویش همراه با صدمیلیون‌ریال جوایز نقدی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها