یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در کتاب دیجیتال چند رسانه‌ای «دل عالم»

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در کتاب دیجیتال چند رسانه‌ای «دل عالم» به هشت زبان زنده دنیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه امسال ایام عید نوروز ویژگی‌های خاصی دارد و همزمانی نوروز با اعیاد شعبانیه و ماه رمضان شرایط خاص و ویژه‌ای را ایجاد کرده است، اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان از دی‌ماه امسال با 14 کمیته به ریاست استاندار کرمان کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در این حوزه در استان کرمان افتاده، گفت: نورپردازی باغ شاهزاده ماهان افتتاح شد و برای اجرای این پروژه 5 هزار و 400 متر کابل گذاری انجام و 2 هزار و 700 متر کانال حفر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه فاز اول پروژه نورپردازی باغ شاهزاده ماهان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: با اجرای این پروژه مدت حضور بازدیدکنندگان در باغ شاهزاده افزایش یافت.

وی با اشاره به افتتاح 9 پروژه در بم بیان کرد: حدود 20 میلیارد تومان برای بهره‌برداری از پروژه‌های بم و حدود 12 میلیارد تومان برای باغ شاهزاده ماهان هزینه شده است و تمام تلاش ما بر این بوده که مسافرانی که به استان می‌آیند بناهای تاریخی کرمان را متفاوت ببینند.

فعالی با بیان اینکه در اقامتگاه‌های استان کرمان حدود 10 هزار تخت برای پذیرایی از مسافران داریم و نسبت به سال قبل شرایط ما بهتر شده است، افزود: امسال حدود هزار تخت، به تخت‌های استان کرمان افزوده شده که این تخت‌ها با سطح‌های متفاوتی هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال در دل بازار تاریخی کرمان که بزرگ‌ترین راسته بازار کشور است یک هتل سنتی ایجاد شده، گفت: افزوده شدن این جاذبه‌ها به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، مدت حضور گردشگران در استان کرمان را افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول کشور را در زمینه داشتن اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارا است، افزود: امسال340 اقامتگاه بوم‌گردی با 5 هزار و 172 تخت آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه در کنار ظرفیت تخت‌های اقامتگاه‌های استان، امسال اسکان مسافران نوروزی را در مدارس نیز داریم، ادامه داد: 300 کلاس در سه سطح الف، ب و ج آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در استان کرمان است.

فعالی با بیان اینکه اسکان موقت مسافران در پارک‌ها هم پیش‌بینی شده و تلاش شده تا در کنار آن خدماتی که لازم است هم به مسافران ارائه شود، گفت: از اول اسفند ماه دور اول نظارت‌ها آغاز شده و در دور اول تذکرات و اخطارهای لازم داده شده که باید در نوبت دوم این بازرسی‌ها و نظارت‌ها مشکلات خود را حل کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان 13 فروردین‌ماه 1402 این نظارت‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از شاخصه‌های مهمی که در حوزه گردشگری وجود دارد، توانمند کردن محیط است و ما باید محیط را ‌توانمند کنیم تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به گردشگران ارائه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه امسال شرایط نسبت به سال قبل بهتر شده اما هنوز هم کاستی‌های زیادی وجود دارد، ادامه داد: مرمت بازار تاریخی کرمان هم باید انجام شده و تلاش‌ها باید بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتباری برای بازار کرمان گذاشته شده و مرمت‌های اضطراری آن آغاز شده، افزود: با این وجود باید یک کار اساسی در بازار کرمان انجام شود.

فعالی از آمادگی میراث فرهنگی برای اعطای تسهیلات بلاعوض میلیاردی به مالکان حقیقی تیمچه‌ها و کاروانسراهای بازار کرمان خبر داد و گفت: بعضی از املاک و بناهای بازار متعلق به اشخاص حقیقی است و آمادگی داریم به آنها هم به صورت بلاعوض کمک کرده و هم تسهیلات ارائه کنیم تا با کمک خود مالکان، این مجموعه‌ها احیا شوند.

وی با بیان اینکه کتاب دیجیتال چند رسانه‌ای دل عالم به هشت زبان زنده دنیا آماده شده، افزود: در این کتاب تمامی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان به همراه عکس و فیلم ارائه شده که کار بسیار خوب و ارزشمندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها