چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ منتشر شد

گزارش عملکرد سال 1400 ادارات و دفاتر و موسسات تابعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی این معاونت تدوین و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی با شرح وظایف از پیش تعیین‌شده و براساس اسناد بالادستی، مجموعه برنامه‌ها و اقداماتی را طراحی و با همکاری و مشارکت دست‌اندرکاران حوزه نشر، صنوف مربوطه و مشارکت نهادهای دیگر انجام می‌دهد. هرساله دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی به تدوین و تهیه گزارش آماری و توصیفی عملکرد ادارات و موسسات تابعه معاونت امور فرهنگی اقدام ‌می‌کند. امسال نیز گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی در سال 1400 در 7 بخش تهیه و تدوین و در تهیه این گزارش تلاش شد با ارائۀ گزارش عملکرد ستاد معاونت امور فرهنگی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی، دفتر امور چاپ و نشر، اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و خانه کتاب و ادبیات ایران، زمینه‌ای مهیا شود تا گام‌های روشن‌تری در مسیر اهداف و چشم‌اندازهای تعیین شده برداشته و معیاری برای ارزیابی وضعیت این ادارات به مخاطبان بیرونی ارائه کنند.
 
این گزارش شامل شرح وظایف سازمانی، تقویم فعالیت‌های فرهنگی، مشروح فعالیت‌ها و در پایان موانع و مشکلات به همراه پیشنهادات و با برنامه آتی هرکدام از این دفاتر است. در بخش‌های آماری این گزارش، مقایسه بین سال 1400 با سال 1399 آورده شده است. در بخش پایانی نیز به چالش‌ها و موانع موجود پرداخته شده است. پیشنهادات و برنامه‌های آتی نیز بخش کوتاه اما بسیار مهمی است که دو نکته را یادآور می‌شود، نخست تدوین برنامه‌های هر دفتر برای سال آتی و دوم فراهم آوردن تعیین مسیر آینده که می‌تواند یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد نیز قرار گیرد.
 
در این گزارش، تلاش شده است اقدامات هرکدام از دفاتر و موسسات به صورت توصیفی و آماری و هم با ارائه نقطه ضعف‌ها به‌طور دقیق ثبت، ضبط، تدوین و منتشر شود.
 
تنظیم و تدوین این گزارش را سجاد جمشیدیان، مهناز سمیعی زیرنظر محمدعلی مرادیان برعهده داشتند. در تهیه و تدوین این مجموعه راحله هوشمند، امور مالی معاونت امور فرهنگی)، مجید سامی، دفتر امور چاپ و نشر، سید‌سعید محمدی حسینی‌نژاد، فروغ ریحانی و سهیلا کیاسی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، فاطمه محبی، دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی، علی رجبی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و علیرضا نوری‌زاده، دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی همکاری داشتند.

گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی سال 1400  گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی سال 1400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها