سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
دبیرخانه جشنواره ملی پژوهش و فناوری در حال برنامه‌ریزی برای آینده است

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام کرد: انتخاب برگزیدگان، هدف نهایی جشنواره ملی پژوهش و فناوری نبوده و دبیرخانه این جشنواره، با استفاده از آثار دریافتی، درحال برنامه‌ریزی برای آینده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اسلامی ایران، سعیده اکبری داریان، دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی ایران، درباره فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره پس از برگزاری گفت: دبیرخانه جشنواره علاوه بر آثار برگزیده، بر اساس نکات ثبت‌شده هیئت داوران در کاربرگ‌های ارزیابی و نظرات مشورتی اعضای کمیته علمی، فهرستی از آثار باکیفیت را استخراج کرده است.

اکبری داریان افزود: ما درصدد برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های علمی ترویجی،معرفی دستاوردهای پایان‌نامه‌ها و نیز جلسات نقد کتاب هستیم. همچنین معاونت‌های تخصصی سازمان را در جریان پژوهش‌هایی که قابلیت اجرا  دارند، قرار می‌دهیم تا امکان بهره‌گیری از نتایج پژوهش‌ها به تناسب موضوع و به شیوه‌های ممکن در بستر سازمان دنبال شود.

 وی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره به معنای پایان جشنواره نیست و از ابتدا نیز انتخاب برگزیدگان هدف نهایی سازمان نبوده است. جشنواره پژوهش ارتباط علمی،‌ رؤیت‌پذیری دستاوردهای پژوهشی و گردآوری مرتبط‌ترین آثار در راستای مأموریت‌های سازمان را هدف قرار داده است و امیدواریم این گردهمایی که با مشارکت صاحبان آثار رونق می‌گیرد، به شکل‌گیری جریان‌های تازه در حوزه پژوهش و فناوری کمک کند.

اکبری داریان با اعلام اینکه همه اطلاعات قابل انتشار، به ویژه فهرست تمام آثار ارسال شده به داوری و مستند‌سازی فرایندها و نقشه راه جشنواره‌های آتی، برای اطلاع علاقه‌مندان در وب سایت سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم اشتراک گذاری این اطلاعات بتواند همکاری و ارتباطات جامعه تخصصی را بیش از پیش پررنگ کند.

دبیر علمی جشنواره در پایان از علاقمندان دعوت کرد برای اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی https://www.nlai.ir/research-festival مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها