پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
نیازمند تقویت و بازآرایی رسانه‌ای هستیم

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قزوین گفت: به‌رغم ظرفیت بالایی که در میان نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی و خلاق شکل گرفته نیازمند تقویت و بازآرایی رسانه‌ای هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راستای جدیدترین سفر استانی خود از پنجشنبه (20بهمن‌ماه) عازم استان قزوین شده است، در ادامه سفر استانی یک روزه خود به استان قزوین با حضور در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به تروریسم رسانه‌ای که مدتی است از سوی بدخواهان ملت ایران شدت یافته، اشاره کرد و گفت: این روزها شاهد یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار شناختی - ترکیبی علیه دولت و ملت عزیز ایران هستیم که دشمنان با تروریسم رسانه‌ای و بمباران دروغ و تحریف از هیچ پلیدی و بی‌اخلاقی ابایی ندارند و اساس کار خود را دروغ، تهمت و ناراستی بنا کرده است تا مردم ایران از آینده درخشان خود ناامید کنند.
 
وی در ادامه گفت: به رغم تلاش‌های همه‌جانبه بدخواهان ملت ایران که با کمک تروریسم رسانه‌ای و پول‌های نامشروع‌شان، برای اخلال در مسیر انقلاب اسلامی به کار گرفته بودند، ملت بزرگ ایران همانند گذشته از این آزمون سخت و دشوار سربلند بیرون آمد.
 
وی ادامه داد: دشمنان قسم‌خورده ملت ایران با کمک رسانه‌های مزدور خود در پی اقدام براندازانه بودند و هر اقدامی انجام دادند تا شکاف و دوقطبی‌سازی را در جامعه ایرانی رواج دهند اما دشمن نتوانست با همه این اقدامات نور انقلاب را خاموش کند؛ چراکه این انقلاب مرهون بزرگانی است که با خون خود این نهال را آبیاری کردند و هیچ‌گاه این اتفاقات نمی‌تواند انقلاب اسلامی را از مسیر خود خارج کند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: به رغم ظرفیت بالایی که در میان نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی و خلاق شکل گرفته، در این حوزه نیازمند تقویت و بازآرایی رسانه‌ای هستیم و دولت انقلابی در این راستا مصمم است تا شرایط را هر چه بیشتر برای اعتلای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فراهم کند و هیچ محدودیتی برای حمایت از جریان سالم فرهنگ و هنر ندارد.
 
اسماعیلی پدیده «انسان رسانه» را یکی از مصادیق بازآرایی رسانه‌ای برشمرد و گفت: امروز الزامات جدیدی در رسانه‌ها حکمفرما شده و با پدیده انسان رسانه مواجه‌ایم زیرا یک جوان خوش‌فکر انقلابی با فعالیت رسانه‌ای خود می‌تواند میلیون‌ها مخاطب را جذب کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن طی چند وقت اخیر تلاش فراوانی کرد تا جشنواره‌های فجر و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور برگزار نشود و در صورت برپایی بدون شور و نشاط برگزار شود اما امسال شاهد برگزاری باشکوه این رخدادها، هم‌تراز با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستیم
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: ابوذر نماد انقلابی و انقلابی گری به شمار می‌رود و در تاریخ اسلام هرجا به داستان ابوذر برمی‌خوریم یک حرکت انقلابی، جهادی و مؤمنانه را از او مشاهده می‌کنیم بر همین اساس ابوذر به‌عنوان یک الگو در کار جهاد رسانه‌ای محسوب می‌شود و  جشنواره ابوذر به همین دلیل یک الگو را به جریان رسانه‌ای کشور معرفی می‌کند که باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
همچنین همزمان با دهه مبارک فجر «مرکز میان‌ رشته‌ای نوآورهای هنری جوان» تحت عنوان عمارت هنر در خانه سردار مفخم (ساختمان امیرکبیر) قزوین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری کشور افتتاح شد.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افتتاح کتابخانه تخصصی هنر، افتتاح عمارت هنر و دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ازجمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی یک‌روزه به قزوین بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها