سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
مختارپور خواستار تصویب بودجه پیشنهادی کتابخانه ملی شد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جریان بازدید رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کتابخانه ملی خواستار کمک جدی کمیسیون فرهنگی برای تصویب و تحقق بودجه پیشنهادی کتابخانه ملی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف ساختمان گنجینه ملی ایران ازجمله بخش‌های حفاظت و مرمت، آزمایشگاه ها، تالار پژوهش و کتابخانه تاریخ معاصر، صحافی، ضد عفونی و مخازن آرشیوی بازدید کردند.

 بعد از این بازدید، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس این کمیسیون در نشستی با حضور رئیس و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های کتابخانه ملی ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خلال بازدید از مخازن آرشیوی و بخش‌های مختلف کتابخانه ملی ایران، ضمن اذعان به ضرورت رعایت استانداردها در حفاظت اسناد ملی ایران، بر همراهی و کمک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای تصویب اعتبارات لازم در این خصوص تاکید کرد.

در این بازدید؛ علاوه بر رئیس کمیسیون فرهنگی،تعدادی از اعضای این کمیسیون ازجمله حجت الاسلام سیدرضا تقوی، سیدعلی یزدی خواه، زهره سادات لاجوردی، حسین جلالی و همچنین محمدمهدی فروردین حضور داشتند، فرایند دریافت، آفت‌زدایی، مرمت و صحافی کتب قدیمی و اسناد مهم ملی در این سازمان تا زمانی که در مخازن آرشیوی نگهداری می‌شوند، تشریح شد .

نمایندگان مردم در کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان این بازدید از مهم‌ترین آسیب‌ها و چالش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آگاه شدند.

مختارپور در نشست مشترک با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن خوشامدگویی به نمایندگان منتخب ملت و ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های کتابخانه ملی ایران طی یک‌سال اخیر، مهم‌ترین فعالیت‌ها، خدمات، دغدغه‌ها و چالش‌های کتابخانه ملی را تشریح کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلاتی که مانع از انجام وظایف مندرج در اساسنامه این سازمان شده است، گفت: مدیران جدید این سازمان طی یک‌سال اخیر با وجود مشکلات فراوان مالی که عمدتاً خارج از اراده و ناشی از تصمیمات در دولت قبل بوده است، تلاش کردند تا بهترین تصمیم را در مدیریت بودجه و هزینه‌ها اتخاذ کنند. البته در این مسیر سختی‌های فراوانی وجود داشته و اکنون نیز این مشکلات وجود دارد.

مختارپور همچنین با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های ضروری سازمان در سال آینده، خواستار کمک جدی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب و تحقق بودجه پیشنهادی کتابخانه ملی ایران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها