شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
ارزیابی ایده‌ها و کارنامه پژوهشگران غیر هیات علمی کتابخانه ملی ایران

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ارزیابی ایده‌های ارسالی و بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا)، سعیده اکبری‌داریان، دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری درباره بررسی ایده‌های ارسالی به این دوره از جشنواره گفت: از سال 1398 انتخاب ایده برگزیده به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره در دستور کار قرار گرفت و در این دوره، علاوه بر ایده منتج به تولید دانش‌بنیان، ایده منجر به خلق ارزش و نوآوری اجتماعی هم به فراخوان اضافه شد.
 
وی درباره ایده منجر به خلق ارزش و نوآوری اجتماعی گفت: منظور از خلق ارزش و نوآوری اجتماعی، ایجاد تغییر و اثرگذاری مثبت در جامعه با پشتوانه سرمایه اجتماعی، مشارکت‌های داوطلبانه و مردمی و ابتکار عمل برای همراه‌ کردن نهادهای خصوصی و دولتی با رویکردی نوآورانه در راستای محورهای جشنواره است.
 
اکبری داریان درباره ایده‌های ارسالی به سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری گفت: در این دوره از جشنواره 9 ایده به دبیرخانه ارسال شد و کمیته علمی در همان ابتدا دو ایده را به دلیل مطابقت نداشتن با فراخوان، از گردونه رقابت خارج کرد و به این ترتیب 5 ایده مربوط به بخش خلق ارزش و نوآوری اجتماعی و 2 ایده مربوط به بخش تولید دانش بنیان در کارگروه انتخاب ایده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صاحبان ایده در یک جلسه درباره ایده‌های خود صحبت کردند و به سئوالات اعضای کارگروه پاسخ دادند.
 
وی درباره اعضای این کارگروه اظهار کرد: عصمت مؤمنی، معاون کتابخانه ملی، سعید اسدی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شاهد، علیرضا بدرلو، رئیس گروه اسناد الکترونیک، مهدی خادمیان، رئیس گروه مستندسازی، محمدرضا مرادی طادی، مدیر خانه خلاق و نوآوری گام نو و نرگس نشاط عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعضای کارگروه انتخاب ایده هستند و ایده‌های برگزیده پس از بررسی نهایی کمیته علمی، در روز برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد.
 
سعیده اکبری‌داریان، دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری با اشاره به بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی در این دوره از جشنواره اظهار کرد: مانند دوره‌های گذشته در سیزدهمین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری، انتخاب پژوهشگر برگزیده در دو دسته عضو هیات علمی و غیر هیات علمی، یکی از برنامه های اصلی این جشنواره است. 
 
وی در پایان گفت: 25 پژوهشگر غیر هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آثار پژوهشی خود را در بازه زمانی مهر 1400 تا مهر 1401 به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. کارنامه‌های ارسال شده بر اساس شاخص‌های آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ در «کارگروه انتخاب پژوهشگر برگزیده غیر هیات علمی» ارزیابی می‌شود.

سعیده اکبری داریان، دبیر علمی جشنواره، فرحناز افضلی، عضو هیات علمی و سرپرست پژوهشکده اسناد، سیامک محبوب، عضو هیات علمی سازمان، محمد حدادی، نماینده معاونت اسناد، الهه حسن‌زاده، نماینده معاونت کتابخانه ملی، علی محمد طرفداری، مدیر گروه پژوهش‌های اسلام شناسی و ایران‌شناسی و قربانعلی کنارودی، مدیر گروه تحقیقات تاریخ معاصر ایران از اعضای این کارگروه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها