جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
«تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی» روانه بازار نشر افغانستان شد

«تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی؛ به انضمام شرح حال و مجالسی از حضرت شیخ سید عبدالقادر الحسنی الحسینی الجیلانی (گیلانی)» نوشته سید محمود گیلانی در هرات منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات فرهنگسرای عبدالواحد بهره در هرات به تازگی کتاب «تصوف و نقش عرفا در دعوت اسلامی؛ به انضمام شرح حال و مجالسی از حضرت شیخ سید عبدالقادر الحسنی الحسینی الجیلانی (گیلانی)» نوشته سید محمود گیلانی را در ۲۳۵ صفحه منتشر کرده است.

کتاب شامل سه فصل شامل «تصوف و نقش آن در میدان جهاد و اصلاح»، «معرفی و شرح حال حضرت شیخ عبدالقادر گیلانی» و «از مجالس شیخ عبدالقادر گیلانی» است.
 در فصل نخست کتاب به «تصوف چیست؟»، «عرفان چیست و عارف کیست؟»، «اشاره‌ای کوتاه به چند مورد از جهاد و مبارزه مشایخ طریقت و خضوع تاتار در برابر اسلام به فضل صاحبدلان»، «نقش شیوخ و علمای ربانی در مقاومت علیه هجوم غرب» و «مشایخ طریقت نقشبندی در میدان جهان و اصلاح» پرداخته شده است.

فصل دوم کتاب نیز زندگی و طریق سیر و سلوک شیخ عبدالقادر گیلانی است و در فصل سوم کتاب نیز یازده مجلس از شیخ درج شده است.

عبدالقادر بن صالح جنگی‌دوست گیلانی، عارف، صوفی، محدث، رئیس و شاعر ایرانی سده پنجم و ششم قمری بود.

وی بنیان‌گذار سلسله تصوف قادریه (منتسب به عبدالقادر) بود و از جمله تالیف‌های وی می‌توان به «الغنیة لطالبی طریق الحق یا غنیة الطالبین لطریق الحق»، «الفتح الربانی و الفیض الرحمانی»، «المواهب الرحمانیه و الفتوح الربانیه»، «سر الاسرار و مظهر الانوار فیما یحتاج الیه الابرار» و «آداب السلوک و التوصل الی منازل الملوک» اشاره کرد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها