یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
«داستان و آرمان» در فرهنگسرای اندیشه سازمان منافقین را به چالش می‌کشد

رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری جدیدترین جلسه داستان و آرمان با محوریت بازنمایی منافقین در ادبیات معاصر در سالروز عملیات مرصاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد گفت: ۴ مردادماه سالروز آغاز عملیات مرصاد است. عملیاتی که توسط سازمان منافقین طرح‌ریزی و با همراهی رژیم بعث عملیاتی شد تا نمایشی عینی و واقعی از عمق خباثت منافقین و دشمن بعثی برای تمام دنیا در تمام قرون و اعصار باشد. 

وی اضافه کرد: تنها ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران و پایان جنگ، حمله همه جانبه‌ای علیه ایران تدارک دیده شد تا با خیال خام خود از شرایطی که پس از پایان جنگ در رزمنده‌ها و میدان عملیات ایجاد شده بود، نهایت استفاده را ببرند اما غافل از آنکه این عملیات شکست مفتضحانه دیگری را برایشان به ارمغان می‌آورد. 

رئیس فرهنگسرای اندیشه با تاکید بر لزوم تبیین اندیشه منافقانه سازمان مجاهدین برای نسل جوان گفت: مهم‌تر از پرداخت به ابعاد جنگی و جغرافیایی عملیات مرصاد، تبیین اندیشه‌ای است که در پشت نگاه سازمان مجاهدین به عنوان طراح اصلی این اقدام نهفته است. سراسر دهه ۱۳۶۰ بستر جنایت‌آفرینی این گروه بود و آنان علاوه بر ترور سران نظام، از قتل‌عام مردم عادی نیز ابایی نداشتند که مصادیق آن را در ترور هزاران ایرانی و جنایتی که در عملیات مرصاد مرتکب شدند، می‌توان دید. 

وی ادامه داد: اکنون و در شرایطی که بیش از ۳ دهه از پایان جنگ می‌گذرد، سازمان مجاهدین تلاش می‌کند کارنامه تیره و تار خود را در منظر نسل جوان که اطلاعات کمتری از اقدامات تروریستی و ضدانسانی این گروهک دارند، پنهان کند، اما وظیفه دستگاه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و تبلیغی این است که به هیچ وجه اجازه ندهند این اقدام شوم رخ دهد. از سوی دیگر لازم است با پافشاری بر تبیین رویدادها و مهم‌انگاشتن فریضه جهاد تبیین، واقعیت تاریخی عیان شده و مسیر هرگونه اقدام منافقانه مسدود شود. 

رئیس سابق فرهنگسرای سرو، فردوس و گلستان تاکید کرد: تالیف کتاب‌، تولید فیلم‌های مستند و سینمایی، برگزاری همایش‌ها و کرسی‌های تبیینی و تریبون دادن به اساتید حوزه و دانشگاه از جمله اقدامات مهمی است که در این موضوع مهم باید انجام شود. فراموش نکنیم که دستگاه رسانه‌ای منافقین ۲۴ ساعته مشغول فعالیت بوده و از راهی تلاش دارد ذهن و گوش نسل جوان ایرانی را به سمت و سوی دلخواه خود منحرف کند. 

امین‌زاده با اشاره به برگزاری جدیدترین جلسه از ویژه برنامه «داستان و آرمان» به مناسبت عملیات مرصاد گفت: «داستان و آرمان» سلسله جلساتی است که به همت فرهنگسرای اندیشه راه‌اندازی شده و به تبیین اندیشه‌ای مهم‌ترین موضوعات در ادبیات انقلاب اسلامی می‌پردازد. جدیدترین جلسه از این ویژه برنامه با موضوع «روایت و بازنمایی منافقین در ادبیات و داستان‌های معاصر» و با حضور ۲ تن از اساتید برجسته این حوزه آقایان احمد شاکری و رضا اسماعیلی برگزار می‌شود. 

وی ضمن اشاره به مهم‌ترین محورهای مورد بررسی در این جلسه گفت: در این جلسه، اهداف و آرمان‌های سازمان منافقین معرفی شده و عملکرد این گروهک درکشورمان بازخوانی می‌شود. بیان عملیات‌ها و ترورهای انجام شده توسط منافقین و معرفی انحرافات اخلاقی، فکری، عقیدتی و سیاسی آنان بخش مهم‌ دیگری از این جلسه است که با هدف تببین مشی و اخلاق تشکیلاتی اعضای سازمان صورت می‌گیرد. 

براساس این گزارش، تاکنون چندین جلسه از ویژه برنامه «داستان و آرمان» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و در آن به موضوعاتی نظیر «بازخوانی شخصیت و شیوه حکومت خاندان پهلوی»، «ادبیات مقاومت؛ راه‌های رفته و نرفته» و ... در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی پرداخته شده است. 

این ویژه برنامه، سه‌شنبه  (4مردادماه) مصادف با سالروز عملیات مرصاد از ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. از علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا در این نشست حضور پیدا کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها