دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
نمایشگاه مجازی کتاب تهران گردشگاه فرهنگی کشور است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب برای مخاطبان، یک گردشگاه فرهنگی است که هرشخص با گردش در آن، کتاب مورد علاقه‌اش را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن حضور در ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با ابراز خرسندی از بالا بودن کیفیت خدمات و تنوع موضوعی نمایشگاه، گفت: به‌همراه خانواده برای انتخاب کتاب سری به سامانه مجازی نمایشگاه زدیم؛ الحمدلله برخلاف دوره قبل که سامانه نمایشگاه در روز اول دچار مشکل بود، امسال شاهد برطرف شدن اشکال فنی در نمایشگاه دوم بودیم؛ مراحل خرید با سرعت بالا و بدون هیچ نقصی انجام شد و ما نیز کتاب‌هایی خریداری کردیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گردشگاه فرهنگی خوبی برای علاقه‌مندان شکل گرفته است، افزود: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، خیلی از دشواری‌ها و سختی‌هایی که مخاطب هنگام آمدن به نمایشگاه حضوری داشت، وجود ندارد؛ به نظر من برگزاری این نمایشگاه هم برای ناشران و هم برای خریداران کتاب، فرصت بسیار خوبی فراهم کرده است تا کسانی که مشغله کاری و محدودیت زمانی برای خرید کتاب دارند، بتوانند با صرف کردن حداقل زمان ممکن در بهترین حالت، کتاب سفارش دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: از آمارهای نهایی و سنجش‌های به عمل آمده می‌توان فهمید که دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از فضای عمومی خوبی برخوردار بوده است. گروه‌های مرجع در این نمایشگاه از نحوه دسترسی آسان به کتاب بسیار راضی بودند، آمارهای دقیقی نیز در این دوره درباره میزان اقبال مخاطبان به موضوعات مختلف، تعداد مرسولات پستی، میزان خرید و سفارش کتاب، ارائه شده است و با تحلیل این اطلاعات می‌توان نمایشگاه بهتری در سال‌های آینده برگزار کرد.

قمی گفت: به نظر من برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، می‌تواند در مأموریت محتوایی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک ایده بسیار خوب تلقی شود. سازمان تبلیغات اسلامی همواره سعی کرده است از ظرفیت‌های مشابه از جمله نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کند. آنچه که ما در سازمان تبلیغات اسلامی به آن مأمور هستیم ترویج خوبی‌ها در قالب کتاب‌های دینی و ادبی و فرهنگی، رمان، هنر و غیره است لذا خیلی از عرصه‌های کار کتاب به این سازمان نیز مربوط می‌شود.

وی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب را باید مغتنم شمرد و آن را جدی گرفت و از آن استفاده کرد که الحمدلله خروجی‌ها نشان می‌دهد که برگزاری آن در جامعه تأثیر گذار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها