شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
چاپ کتابی افشاگر درباره تبدیل اسرائیل به یک قدرت پنهان اتمی

کتاب «زرادخانه اتمی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» نوشته سیمور ام هرش با ترجمه مهرداد معینی از سوی انتشارات معین منتشر شد. کتاب درباره تبدیل شدن پنهانی اسرائیل به یکی از قدرت‌های اتمی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «زرادخانه اتمی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» نوشته سیمور ام هرش با ترجمه مهرداد معینی از سوی انتشارات معین منتشر شد.

کتاب درباره تبدیل شدن پنهانی اسرائیل به یکی از قدرت‌های اتمی است. در این کتاب به این نکته اشاره می شود که چگونه در آن زمان و به شکلی آگاهانه این پنهان‌کاری شکل گرفته و از زمان ریاست‌جمهوری آیزنهاور، مقامات ارشد سیاسی و نظامی آمریکا آن را لاپوشانی کرده اند. در این کتاب به گفته‌های شماری از مقامات ارشد آمریکایی برمی‌خورید که برای نخستین بار ارائه شده است. این مقامات نه به خاطر دشمنی و عداوت با دولت اسرائیل که بیشتر به دلیل ریاکاری سیاست آمریکا در تظاهر به این‌که زرادخانه اتمی اسرائیل وجود خارجی نداشته است به مصاحبه ترغیب شدند، به تفصیل در این باره صحبت می‌شود‌.

سیمور مایرون هرش نویسنده این‌کتاب، متولد سال ۱۹۳۷ در شیکاگو روزنامه‌نگار و نویسنده است و جایزه پولیتزر را نیز در کارنامه دارد. نسخه اصلی «زرادخانه اتمی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» سال ۱۹۹۱ منتشر شد.

مولفان بسیاری طی سال‌های اخیر به سطح قابل توجهی از حمایت مادی و دیپلماتیکی که ایالات متحده به اسرائیل ارائه می‌دهد، اشاره کردند که این رابطه استثنایی عمدتا به دلیل اثرات سیاسی اتحاد سست افراد و سازمان‌هایی است که به طور فعال برای شکل دادن به سیاست خارجی ایالات متحده در سمت و سوی طرفداری اسرائیل تلاش می‌کنند. برخی از کارشناسان مدعی هستند که لابی یهودی‌ها تأثیر گسترده‌ای بر وضعیت آمریکا در سرتاسر خاورمیانه دارد - در عراق ، ایران ، لبنان ، و درگیری اسرائیل و فلسطین - و سیاستی که پیشه گرفته شده به نفع ملی آمریکا نیست.

کتاب «زرادخانه اتمی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» نوشته سیمور ام هرش با ترجمه مهرداد معینی در 504 صفحه و به بهای 150 هزار تومان از سوی انتشارات معین به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها