پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
هنرمند باید پاسدار ارزش‌های اصیل جامعه باشد

محمدمهدی اسماعیلی در آیین نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی گفت: هنرمند باید پاسدار ارزش‌های اصیل جامعه باشد و هنرمند واقعی کسی است که در راستای اعتلای ارزش‌های یک جامعه حرکت کند نه آنکه آن‌ها را مورد وهن قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ پنجشنبه(19 خرداد‌ماه) در ادامه سفر یک روزه استانی خود به سمنان با حضور در مراسم نکوداشت آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی که در سالن هلال احمر این شهر برگزار شد، به ظرفیت‌های بالای استان سمنان اشاره کرد و افزود: از آنجا که استان سمنان در مسیر زائران رضوی است، مردم این استان نیز خادم الرضا(ع) محسوب می‌شوند، همچنین باید از این ظرفیت عظیم که با عنایت امام رضا(ع) ایجاد شده در راستای تعالی اندیشه دینی بهترین بهره را برد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنرمند باید پاسدار ارزش‌های اصیل جامعه باشد و هنرمند واقعی کسی است که در راستای اعتلای ارزش‌های یک جامعه حرکت کند نه آنکه آن‌ها را مورد وهن قرار دهد.
 
وی ادامه داد:  مردم عشق و علاقه‌ وافری به شهدا و علما دارند که بدرقه میلیونی امام خمینی (ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی تنها نمونه‌ای از ارادت به علما و شهدا محسوب می‌شود زیرا مردم همیشه قدردان خادمان واقعی ملت هستند.
 
اسماعیلی با تقدیر از دست‌اندرکاران این مراسم گفت: تکریم سال‌ها مجاهدت علما در واقع یک وظیفه قدرشناسی به حساب می‌آید البته آیت‌الله شاهچراغی نیاز به برپایی اینگونه تجلیل‌ها ندارند بلکه ما نیاز داریم تا ایشان را معرفی کنیم تا نسل امروز ما متوجه شوند عناصری که عمرشان را در راه اسلام گذاشته‌اند، چطور در زندگی مجاهدت کرده‌اند.
 
وزیر فرهنگ در پایان گفت: امروزه دهه هشتادی و نودی‌ها بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، اگر از دهه شصتی‌ها جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند؛ لذا باید با برپایی چنین برنامه‌هایی، شخصیت‌های بزرگ جامعه را به این نسل معرفی کرد.

گفتنی است، آیت‌الله شاهچراغی بالغ بر چهار دهه امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در این استان بود و همچنین نخستین نماز جمعه استان را بعد از انقلاب اسلامی اقامه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها