سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کتابخانه ایثار و شهادت اصفهان با 15 هزار جلد کتاب افتتاح می‌شود

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در فرهنگسرای پایداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، طیبه فاطمی با اعلام این خبر گفت: پس از مذاکره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان که به امضای یک تفاهم‌نامه مشترک انجامید، منابع کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به شهرداری اصفهان واگذار شد و این کتابخانه از این پس در ذیل کتابخانه‌های شهرداری فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از این پس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری متولی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت است، افزود: در حال حاضر 87 کتابخانه و سالن مطالعه شامل کتابخانه‌های عمومی، اختصاصی و سازمانی زیر نظر شهرداری اصفهان به ارائه خدمت به همشهریان مشغول هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به‌زودی در محل فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدای اصفهان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این کتابخانه حاوی حدود 15 هزار جلد کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت خواهد بود که هم‌اکنون در مرحله رده‌بندی و وارد کردن اطلاعات در نرم‌افزار کتابخانه‌های شهرداری است که به محض اتمام این پروسه و آغاز به کار کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت از متقاضیان عضوگیری خواهد شد.

فاطمی درباره نحوه فعالیت کتابخانه‌های شهرداری در شرایط فعلی نیز یادآور شد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا کتابخانه‌های شهرداری اصفهان تنها مجوز امانت کتاب دارند. همچنین ثبت‌نام و عضوگیری نیز انجام می‌شود و در ساعت اداری به مدت یک شیفت (از ساعت 7:30 تا 14:30) نیز باز هستند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز درباره واگذاری کتابخانه ایثار و شهادت اظهار داشت: مراکز تخصصی اداره فرهنگی همچون خانه کودک و نوجوان، بانوان آفتاب، رسانه، پرسش و نجوم ادیب دارای کتابخانه های تخصصی و اختصاصی بودند و پس از سال‌ها نیازسنجی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شناساندن شهدای شهر به نوجوانان و جوانان و بررسی‌های به عمل آمده، کمبود مکان و محلی برای گردهمایی پژوهشگران و نویسندگان و علاقه‌مندان به مقوله دفاع مقدس و شهدا آشکارتر شد و لذا این مرکز تخصصی نیز به امید خدا شاهد کتابخانه خواهد شد.

سیدصالح خشوعی افزود: فرهنگسرای پایداری با همکاری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی، کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در شهر اصفهان و در قلب معنوی شهر یعنی تخت فولاد و در جوار شهدای گرانقدر ایجاد می‌شود تا هم‌ به سامانه جامع کتابخانه‌های شهرداری اصفهان متصل شود و هم با استفاده از ظرفیت سالن کتابخانه علاقه‌مندان بتوانند در این مکان بیشتر با شهدا آشنا شوند.

وی ادامه داد: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت سوم مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل گلستان شهدا افتتاح خواهد شد. در تفاهم‌نامه با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تعدادی کتاب دریافت شده که در حال حاضر در حال جداسازی کتاب‌ها هستیم و پس از آن با تجمیع این کتاب‌ها با کتاب‌های موجود در فرهنگسرای پایداری، آمار دقیق کتاب‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به زودی مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها