دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی نگهداری می‌شود

مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حامد ایرانشاهی مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره راه اندازی نخستین موزه ملی حقوق ایران گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود که این آمار روز به روز رو به افزایش است.
 
وی ادامه داد: این اسناد تاکنون مورد مطالعه حقوقی قرار نگرفته اند و استفاده‌ای از آنها نشده است. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور نیز رشته ای تحت عنوان تاریخ حقوق وجود نداشته و مطالعه جدی در این خصوص در مراکز علمی صورت نگرفته است.
 
ایرانشاهی تصریح کرد: بر همین اساس برنامه راهبردی برای تبدیل موزه ملی حقوق به قطب مطالعات تاریخ حقوق ایران در حال تدوین است.
 
وی خاطرنشان کرد: در گام نخست سعی بر آن است که اغلب اساتید حقوق کشور از این موزه بازدید کنند و پیشنهادات راهبردی آنها برای تبدیل موزه ملی حقوق به قطب مطالعات تاریخ حقوق دریافت شود.
 
نخستین موزه ملی حقوق ایران با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری همزمان با یک‌صد و پانزدهمین سالگرد انقلاب مشروطه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها