سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
پریسا پاسیار مسئول اطلاع‌رسانی کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا شد

پریسا پاسیار بازرس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و کارشناس پژوهش کتابخانه ملی، از سوی ایفلا برای دوره زمانی ۲۰۲۱-۲۰۲۳ به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی کمیته نشریات و پیایندها انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ به نقل از انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، پریسا پاسیار بازرس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و کارشناس پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از سوی ایفلا برای دوره زمانی ۲۰۲۱-۲۰۲۳ به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی کمیته نشریات و پیایندها انتخاب شد.

پاسیار پیش از این در کنگره ایفلا ۲۰۱۷ با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «کتابخانه ملی ایران در بحبوحه جنگ شهرها» حضور یافت و از آن زمان با گروه علاقه‌مندی تاریخ کتابخانه‌های ایفلا نیز همکاری دارد. او و حمیده معماری، کارشناس مسئول شاپا، به‌عنوان داوطلب با گروه برگزاری کنگره ایفلا ۲۰۱۸ همکاری داشتند و در سال ۲۰۱۹ به مدت ۴ سال (۲۰۱۹-۲۰۲۳) به عضویت کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا درآمدند.

کمیته نشریات و پیایندهای «ایفلا» بر طیف گسترده‌ای از موضوع‌های ارتباط علمی متمرکز است. مباحث این کمیته بر دسترسی آزاد نشریات، واسپارگاه‌ها، الگوهای نشر، التمریکس و سنجه‌های دیگر، داده‌کاوی و متن‌کاوی، استانداردهای کتابشناختی، همکاری‌های کتابخانه‌های ملی و بین‌المللی، دسترس‌پذیری، حفاظت و آرشیو، مدیریت و توسعه مجموعه، مسائل قیمت‌گذاری، حق مولف، ارتباط با ناشران، تامین‌کنندگان منابع و سایر نهادها، تاثیر توسعه فناوری در روند کسب و کار منابع پیایندی تاکید دارد.

ساختار کمیته‌ها در ایفلا شامل مسئولان کمیته (رئیس، دبیر و مسئول اطلاع رسانی) و اعضا است. مسئول اطلاع‌رسانی در هماهنگی با رئیس و دبیر، اخبار و فعالیت‌های کمیته را به اطلاع اعضا و مخاطبان می‌رساند. او همچنین با ستاد ایفلا درباره مسائل اطلاع‌رسانی هماهنگ است. مدیریت و به‌روز‌رسانی صفحات مجازی کمیته درباره اهداف، برنامه‌های عملیاتی، گزارش‌های سالانه و همچنین اطلاع‌رسانی درباره رویدادها و جلسه‌ها، پروژه‌ها، دستورالعمل‌ها و استانداردها و مطالعات موردی بر عهده مسئول اطلاع‌رسانی است. این وظایف به ویژه در فرایند فراخوان و دریافت مقالات کنگره سالانه ایفلا اهمیت ویژه‌ای دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها