سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مجموعه داستان‌های شاهنامه کُردی ایلامی رونمایی شد

مجموعه 18 جلدی داستان‌های شاهنامه کُردی ایلامی طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه و در روزهای بزرگداشت مقام شاعر پارسی‌گو حکیم ابوالقاسم فردوسی، مجموعه داستان‌های شاهنامه کُردی ایلامی سروده سیاوش لطفی‌کار، طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و نویسندگان در دفتر انتشارات «زاگرو» رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این مجموعه، خودآموز با اشاره به اینکه ابتکار عمل نشر «زاگرو» در برگزاری مراسم رونمایی در روزهای بزرگداشت فردوسی قابل ستایش است، بیان کرد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصل بر این است که کانون‌های محل اندیشه بیشتر دیده و معرفی شوند، از این رو برگزاری مراسم رونمایی کتاب در دفتر یک نشر می‌تواند در راستای معرفی هر چه بیشتر این مراکز مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: تقویت فرهنگ بومی و محلی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مهم‌ترین مزیت چاپ و انتشار کتاب‌هایی مثل داستان‌های شاهنامه کُردی ایلامی رشد و ارتقاء فرهنگ بومی و محلی و ماندگار كردن خرده فرهنگ‌ها و همچنین واژگان كردی و محلی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: کوشش آقایان سیاوش لطفی‌کار به عنوان سراینده این مجموعه و نعمت‌الله داودیان به عنوان ویراستار جای تحسین دارد و این عزیزان سرمایه‌های فرهنگی استان هستند.

وی با تمجید از  مدیر نشر «اگرو» اضافه کرد: خوشبختانه نشر زاگرو در چاپ و انتشار آثار بومی و محلی موفق بوده است، به زودی دانشنامه آثار و مفاخر فرهنگی استان ایلام که در حال تدوین است، از سوی همین انتشارات منتشر خواهد شد.

همچنین حبیب الله محمودیان مدیر نشر «زاگرو» با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد تلاش شاعران و نویسندگان زاگرس نشین برای برگردان شاهنامه به زبان کُردی بوده‌ایم، افزود: از جمله این چهره‌های فرهنگی می‌توان به آقای سیاوش لطفی‌کار اشاره کرد که توانسته با تلاش خود داستان‌های شاهنامه را به زبان کُردی ایلامی بسراید.

وی افزود: سیاوش لطفی کار شاعری است که تاکنون هزاران بیت را به سبک شاهنامه و به زبان کُردی نوشته است که در قالب آثاری همچون: خورشید خاور، رستم و زردآهنگ تورانی، رستم و حضرت سلیمان، امیر ارسلان رومی و... منتشر شده‌اند.

محمدعلی قاسمی رئیس حوزه هنری استان ایلام، یونس قیطانی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صیدمحمد درخشنده نویسنده و پژوهشگر، نعمت‌الله داودیان شاعر و نویسنده و سیاوش لطفی کار شاعر و نویسنده از جمله میهمانان این برنامه بودند.

در پایان این‌ نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از شاعر و دست اندرکاران چاپ این کتاب با اهدای لوح و هدیه نفیس تجلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها