چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۹
«فردوسي، خلاقيت هنري و هويت ملي ايراني» بررسي مي‌شود

هفدهمين مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ فردوسي به «فردوسي و خلاقيت هنري و هويت ملي ايراني» اختصاص دارد و دكتر سيدحسن شهرستاني در اين‌باره در شهر كتاب مركزي، سخن خواهد گفت./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شاهنامه‌ فردوسي، حماسي‌ترين مجموعه‌ حکمت‌آميز و حکيمانه‌ترين مجموعه‌ حماسي ادبيات فارسي است.

در اين اثر از يک سو کلام فاخر حکيماني خردمند، يزدان‌پرست و دادگستر، انديشه‌ ما را سيراب مي‌کند و از سوي ديگر حماسه‌ پهلواناني وطن‌خواه، حق‌طلب و غيور، چشم و دلمان را از مشاهده‌ صحنه‌هاي باشکوه و زيبا، سرشار از عزت و غرور مي‌كند و اين همه جامه‌اي مي‌شود که بر قامت «هويت ملي ايراني» دوخته شده است. 

در اين درس‌گفتارها به گوشه‌هايي از خلاقيت هنري و بيان هنرمندانه‌ فرزانه‌ توس پرداخته مي‌شود تا دريابيم حکيم سخن‌پرداز ما که از همه‌ ابزارهاي هنري، تنها واژه را در اختيار دارد، پيام‌هاي حماسي و حکمي خود را در قالب تصاوير زيبا، رنگانگ و در عين حال گويا و استواري عرضه مي‌کند.

هفدهمين مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ فردوسي به «فردوسي و خلاقيت هنري و هويت ملي ايراني» اختصاص دارد که عصر امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۶:۳۰ با حضور دكتر سيدحسن شهرستاني برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان براي شركت در اين درس‌گفتار به سالن اجتماعات شهر کتاب مركزي واقع در خيابان حافظ شمالي، نبش زرتشت شرقي، طبقه اول مراجعه كنند. 

درس گفتار قبلي به «بررسي تاريخي بهرام چوبينه در شاهنامه فردوسي» اختصاص داشت كه با سخنراني سيدضياءالدين ترابي برگزار شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط