شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
«جادوی اپ سیزده!» در کتابفروشی‌ها

رمان فانتزی «جادوی اپ سیزده» در ژانر علمی تخیلی از سوی انتشارات نیستان برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان «جادوی اپ سیزده» از ماجرای درگذشت مادر نوجوانی با نام دانا شروع می‌شود. دانا مرگ مادرش را با تعبیر سفرش به سرزمینی دیگر می‌پذیرد. او در 10 سالگی و در آستانه مرگ مادرش از وی یک تبلت هدیه می‌گیرد و بر روی آن یک اپلیکیشن عجیب با عنوان سیزده را کشف می‌کند. دانا که نوجوانی اهل خیال‌پردازی است با این اپ به دنیای دیگر سفر می‌کند و این اتفاق برای او سرآغاز ماجراهایی شیرین و شگفت و در عین حال هیجان‌انگیز و ترستاک نیز هست.
 
براساس خبر روابط‌عمومی انتشارات نیستان، مریم حاجی‌لو، نویسنده این کتاب، از جشنواره‌های مختلف برای داستان‌های راه برفی، روباه نیمه‌شب و نرگس‌ها در بهار می‌میرند، دیپلم افتخار و لوح تقدیر دریافت کرده است. حاجی‌لو چند سالی است که در آمریکا زندگی می‌کند و این رمان تازه‌ترین اثر وی در زمینه ادبیات نوجوانان به شمار می‌رود.
 
حاجی‌لو در کتاب خود تلاش کرده تا به ادبیات ژانر نزدیک شود و قواعد آن را متناسب با سن خواننده این کتاب تنظیم کرده است. تا حد لزوم از حواشی و زوائد متن کاسته است و همه چیز را در خدمت داستان درآورده است.
 
نکته دیگر درباره این کتاب پایبند بودن نویسنده آن به قواعد خلق شخصیت در داستان‌های علمی تخیلی است. شخصیت‌هایی که حاجی‌لو در این کتاب معرفی کرده است همگی به تناسب سن، فعالیت و فکر می‌کنند و در مواجهه با دنیای غیرواقعی داستان و سفر به سرزمین بیگانه رفتارهای معقول و در عین حال هیجانی دارند.
 
رمان «جادوی اپ سیزده» از سوی دیگر به دنبال ایجاد فضای تخیلی و وهم‌آلود بی‌هدف برای مخاطبش نیست. فضایی که تنها کارکرد آن به وجود آمدن ترس در مخاطب از مواجهه با آن است. او در این اثر سعی می‌کند تا مفاهیمی انسانی و رفتارهایی معقول و پذیرفته شده را نیز به دل داستان خود وارد کند تا داستان جدای از رخ‌دادن در فضایی تخیل‌گون در بطن تم خود مفاهیمی عالی و مهم در ایجاد ساختار زیستی سالم را نیز برای مخاطبش به ارمغان بیاورد.
 
«جادوی اپ سیزده» با توجه به چنین اتفاقاتی رمانی است پاکیزه، سالم و مفرح و البته تفکرساز و دغدغه‌آفرین برای نوجوانان و حتی جوانان و برزگترهایی که دنبال یک اتفاق جذاب و هیجان‌انگیز در قامت ادبیات داستانی این روزهای ایران هستند.
 
کتاب نیستان «جادوی اپ سیزده» را در 250 صفحه با قیمت 55 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها