پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
فرزانگان شعر و ادب از انجمن‌های ادبی اصفهان رشد کردند

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فرزانگان شعر و ادب در فضای انجمن‌های ادبی اصفهان رشد کرده و درخشیدند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، سیدسعید سرابی در دیدار با اعضای دبیرخانه مجامع ادبی اصفهان گفت: با شناخت جایگاه استان اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در این اداره‌کل حضور یافتم و همان‌طور که انتظار داشتیم ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد که تقویت زیرساخت‌های فرهنگی هنری لازم و ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان با وجود اساتید فرزانه و توانمندی که داشته توانایی اجرای برنامه‌های مؤثری در حوزه شعر و ادب دارد، عنوان کرد: برای توسعه جریان شعر و ادب نیازمند اقداماتی هستیم که موضوع شعر و ادبیات تبدیل به دغدغه استانی شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه جریان فرهنگی در اصفهان تصریح کرد: فرزانگان شعر و ادب در فضای انجمن‌های ادبی اصفهان رشد کرده و درخشیدند و بنابراین به کارکردهای انجمن‌های ادبی به‌ویژه کارکرد آموزشی آن برای رشد نسل جوان اعتقاد جدی داریم.

سرابی ادامه داد: در حال حاضر نیازمند اجرای یک رویداد ملی و بین‌المللی در حوزه شعر در اصفهان با محوریت انجمن‌های ادبی هستیم و این مسئله به‌غیر از بزرگداشت‌ها است تا با برگزاری این رویداد بین‌المللی جایگاه اصفهان در حوزه شعر و ادبیات در کشور بیش از گذشته تثبیت شود و بر این باور هستیم که این رخداد علاوه بر کارکردهای فرهنگی سبب توسعه اقتصاد فرهنگ نیز می‌شود.

در این جلسه همچنین اعضای دبیرخانه مجامع ادبی اصفهان مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها