دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
برخی امور اجرایی جایزه فیروزه به صنف واگذار شود

محسن جوادی، در جلسه شورای سیاست‎گذاری پنجمین جشنواره فیروزه، پیگیری میزان موفقیت برگزیدگان دوره‌های پیشین جایزه فیروزه را ضروری دانست و بر واگذاری برخی امور این رویداد به صنف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در این نشست ضمن تشکر از دست‎اندرکاران برگزاری این جایزه فرهنگی بر ضرورت بررسی آثار برگزیده تاکید کرد و گفت: باید بررسی کنیم که افرادی که در سال‎های گذشته موفق به کسب جایزه شده‎اند تا چه اندازه توانسته‎اند کالاهای خود را وارد بازار کنند و به سمت تجاری شدن پیش روند.
 
وی ادامه داد: همچنین باید بازاریابی منطقه‎ای برای این جشنواره انجام شود و برای جذب مشتری و فروش این آثار به کشورهای همسایه و حتی در دیگر کشورها اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
جوادی همچنین بر ضرورت واگذاری برخی از امور برگزاری این جایزه به صنف تاکید کرد و گفت: در ششمین دوره این جشنواره باید به سمت واگذاری پیش رویم تا صنف امور اجرایی نمایشگاه را در دست بگیرد.
 
معاون امور فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین باید تلاش شود با نهادها و وزارتخانه‎های دیگر نیز درباره این جایزه رایزنی شود و از ظرفیت این سازمان‎ها برای حمایت از تولید کالاهای فرهنگی کمک گرفته شود. همچنین ضرورت دارد بسته حمایتی برای این منظور ایجاد و پیش از برگزاري ششمین دوره این جشنواره از سوی دبیرخانه اعلام شود.
 
در ادامه علی فریدونی، دبیر جایزه فیروزه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: در این دوره ۴۰۰ اثر در حوزه اسباب‎بازی، ۲۰۰ عروسک، ۴۰۰ اثر در حوزه نوشت‎افزار و ۱۰۰ اثر در حوزه هدایای فرهنگی به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.
 
وی افزود: همچنین ۴۰ استارت‌آپ نیز در این جشنواره حضور داشتند و کالاهای فرهنگی سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.
 
در ادامه این مراسم نیز اعضای شورا به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهاداتی ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها