محسن جوادی، در جلسه شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره فیروزه، پیگیری میزان موفقیت برگزیدگان دورههای پیشین جایزه فیروزه را ضروری دانست و بر واگذاری برخی امور این رویداد به صنف تاکید کرد.
وی ادامه داد: همچنین باید بازاریابی منطقهای برای این جشنواره انجام شود و برای جذب مشتری و فروش این آثار به کشورهای همسایه و حتی در دیگر کشورها اقدامات لازم را انجام دهیم.
جوادی همچنین بر ضرورت واگذاری برخی از امور برگزاری این جایزه به صنف تاکید کرد و گفت: در ششمین دوره این جشنواره باید به سمت واگذاری پیش رویم تا صنف امور اجرایی نمایشگاه را در دست بگیرد.
معاون امور فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین باید تلاش شود با نهادها و وزارتخانههای دیگر نیز درباره این جایزه رایزنی شود و از ظرفیت این سازمانها برای حمایت از تولید کالاهای فرهنگی کمک گرفته شود. همچنین ضرورت دارد بسته حمایتی برای این منظور ایجاد و پیش از برگزاري ششمین دوره این جشنواره از سوی دبیرخانه اعلام شود.
در ادامه علی فریدونی، دبیر جایزه فیروزه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: در این دوره ۴۰۰ اثر در حوزه اسباببازی، ۲۰۰ عروسک، ۴۰۰ اثر در حوزه نوشتافزار و ۱۰۰ اثر در حوزه هدایای فرهنگی به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.
وی افزود: همچنین ۴۰ استارتآپ نیز در این جشنواره حضور داشتند و کالاهای فرهنگی سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.
در ادامه این مراسم نیز اعضای شورا به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهاداتی ارائه کردند.
نظر شما