دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
نشست نقد و بررسی «دگرخوانی سینمای مستند» با حضور الستی و فکوهی

نشست نقد و بررسی کتاب «دگرخوانی سینمای مستند» نوشته محمدرضا اصلانی، چهارشنبه 2 دی با حضور احمد الستی، ناصر فکوهی و حمیدرضا اردلان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «دگرخوانی سینمای مستند» نخستین کتاب تالیفی محمدرضا اصلانی درباره سینماست که به تازگی از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و نشر رونق منتشر شده است. این کتاب از ساعت 17 و 30 دقیقه چهارشنبه، 2 دی (1394) با حضور احمد الستی، ناصر فکوهی و حمیدرضا اردلان در خانه هنرمندان ایران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب «دگرخوانی سینمای مستند» پس از کتاب «واقعیت گرایی فیلم» نوشته زنده‌یاد فریدون رهنما، دومین کتاب تالیفی به قلم یک سینماگر ایرانی است که به تفکر و بازاندیشی در بنیان‌​های نظری سینمای مستند می‌پردازد. اصلانی در این کتاب مشخصا به طرح و تشریح ماهیتِ فلسفی، ادبی و زیبایی​شناختی فیلم مستند پرداخته است.

«دگرخوانی سینمای مستند» محصول مطالعات، یافته‌​ها و یادداشت​‌های اصلانی، طی 50 سال فعالیت موثر و خلاقانه​ او​ در عرصه سینما و به خصوص فیلم مستند است.



در پیشگفتار کتاب، درباره محتوای آن چنین می​‌خوانیم: «آنچه گفته‌​شده، اگر غلط است، اندیشه​ خود می‌خواهم و می‌​سازم و اگر درست، به صرافت این درستی، راه خود می​‌روم. آنچه می​گویم، نحوی اعتراف وجود است از نوعی فهمیدن، نه نوعی درست بودن. که بر اعتراف جای بحث نیست و درست بودن را نیز به جهانیان وامی​‌گذارم و فهمیدن مشکوک خود را به خود متذکر می​‌شوم و با این فهمِ غوطه​‌خورده در همه تناقض​‌ها، به صحرایی می‌شوم که در آن عشق باریده است و زمین تَر شده.»

چاپ نخست کتاب «دگرخوانی سینمای مستند» با شمارگان هزار و 300 نسخه، 310 صفحه​ و بهای 35 هزار تومان آذر ماه 1394 از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منتشر شده است. صفحه​‌آرایی و طراحی جلد کتاب را مهسا مختاری فرد بر عهده داشته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها