چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
معافیت مالیاتی کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی به تصویب رسید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ نامه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با اعلام تصویب موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی، اصلاح و بازنگری آیین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز فعالیت اعضای این صنف را در دست بررسی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چندی پیش اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نامه‌ای به دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مضمون درخواست عملیاتی شدن قانون معافیت ناشران و کتابفروشان ارائه کردند.

اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این نامه درخواست داشتند تا بحث اصلاح آیین‌نامه اجرایی تبصره 3 ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم را پیگیری کند و برای همیشه بحث معافیت مالیات ناشران و کتابفروشان را حل کنند؛ این نامه مجموع پیشنهادهای اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای اصلاح آیین‌نامه را در بردارد.

همچنین این اعضا درخواست ملاقات با ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را داشته‌اند تا مباحث مربوط به معافیت مالیات را با وی درمیان بگذارند و راهکارهای حل آن را با تعامل یکدیگر بیان کنند.

در این راستا، در تاریخ 25 شهریورماه همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ این نامه را به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ارسال کرد.

متن پاسخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر منفرد
مشاور محترم وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی
سلام علیکم 

احتراما؛ در پاسخ به نامه شماره 60444/1 مورخ 24/4/93 درخصوص نامه شماره 7377 مورخ 31/4/93 رئیس محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان به استحضار می‌رساند: 

طبق آخرین پیگیری‌های به عمل آمده از دفتر محترم حقوقی وزارت متبوع موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشان در کارگروه فرهنگی سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب رسیده است. ضمنا آیین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز فعالیت کتابفروشی‌ در دستور کار کمیته اصلی تدوین، اصلاح و بازنگری ضوابط و مقرات این معاونت قرار دارد که پس از طی فرایند قانونی مراتب تایید آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است تمامی جزییات موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان و تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به اطلاع اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز رسیده است.

همایون امیرزاده
مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط