یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
رکورد انتشار 41 عنوان کتاب در سال 92

مدیر انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، انتشار 41 عنوان کتاب تخصصی و علمی در سال 92 را یک رکورد دانست.

دکتر فرامرز آشنای قاسمی،‌ مدیر انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار 41 عنوان کتاب در سال 1392 از سوی این دانشگاه خبر داد و افزود: این تعداد آثار منتشر شده برای بخش انتشارات دانشگاه، با توجه به اوضاع اقتصادی یک رکورد به حساب می‌آید و این در حالی است که سال‌های گذشته آمار انتشار کتاب از 30 عنوان تجاوز نکرده بود.

وی گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از ابتدای فعالیتش از سال 1378،‌ 168 عنوان کتاب منتشر کرده که 105 عنوان چاپ نخست، 63 عنوان تجدید چاپ شده است. از این میان 149 اثر تالیفی و 19 عنوان ترجمه‌ هستند.  

آشنای قاسمی، در ادامه با اشاره به خبر اخذ مجوز چاپ نشریه علمی پژوهشی «آموزش از نگاه پژوهش» در این مرکز نشر، اظهار کرد: این نشریه به زودی با درجه علمی‌-‌پژوهشی، با همکاری اعضای هیات علمی و به احتمال زیاد در قالب فصلنامه منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شمارگان نشریه «آموزش از نگاه پژوهش» را 100 نسخه اعلام کرد و افزود: مخاطبان فصلنامه‌های تخصصی اندک هستند و از سوی دیگر درآمد‌زایی ندارند، بنابراین شمارگان این آثار محدودند. 

وی با اشاره به انتشار 11 نشریه و فصلنامه در این مرکز نشر دانشگاهی، ادامه داد: از جمله فعالیت‌های این مرکز در زمینه چاپ مجلات تخصصی علمی می‌توان به انتشار فصلنامه‌های «فناوری آموزش»،‌ «پژوهش‌های هستی شناختی»،‌ نشریه «قطب آموزش»، «معماری و شهرسازی پایدار»، «پژوهش‌‌های تجربی در مهندسی عمران»،‌‌ «آموزش تربیت بدنی»، «مطالعات معماری ایران» و «شهر ایرانی اسلامی» و همچنین یک نشریه در حوزه مهندسی مکانیک به زبان انگلیسی با درجه علمی‌-‌پژوهشی و یک نشریه به زبان انگلیسی در حوزه مهندسی الکترونیک اشاره کرد.

آشنای قاسمی،‌ در پایان از آمادگی انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برای حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها