یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
همایش «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی» کتاب می‌شوند

مسوول دبیرخانه همایش ملی «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی» از چاپ مقالات برگزیده این همایش در قالب کتاب خبر داد.-

یاسر سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این همایش به عنوان یکی از برنامه‌های مجموعه همایش‌های علمی ـ پژوهشی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با توجه به اهمیت آموزه‌های ارزشمند حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در موضوع عرفان اسلامی و تأثیر آن در حیات فردی و اجتماعی و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، بررسی و تحلیل عرفان اسلامی با تکیه بر آموزه‌های رضوی، شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار برتر علمی در زمینه امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: استادان این حوزه مانند دکتر عبدالحسین خسروپناه به عنوان دبیر کمیته علمی همایش با ما همکاری دارند. همچنین به تعدادی از استادان شاخص نیز برای نگارش مقاله سفارش داده شده است.

به گفته سالاری، مقالات برگزیده این همایش بنا بر تصمیم کمیته علمی در قالب کتاب به چاپ خواهند رسید.

بر اساس فراخوان اعلام‌شده دبیرخانه همایش، عرفان نظری در آموزه‌های رضوی، عرفان عملی در آموزه‌های رضوی، اسرار عبادت در آموزه‌های امام رضا(ع)، ارتباط متقابل امام رضا(ع) با عرفای هم‌عهد، تأثیرپذیری دو مکتب بغداد و خراسان از آموزه‌های رضوی و اصول و مبانی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی، از  محورهای این همایش محسوب می‌شوند.

ولایت و مهدویت در عرفان اسلامی با تأکید بر آموزه‌های رضوی، جایگاه امام رضا(ع) از دیدگاه عالمان و عارفان اسلامی، نقش امام رضا(ع) در انتشار و اعتلای اندیشه‌های اصیل عرفانی در خراسان، فضایل و مناقب رضوی در آثار عرفای اسلامی، عرفان در حدیث سلسلة‌الذهب، ارتباط عرفان و زیارت، عرفان در ادعیه و روایات(مناجات شعبانیه و آموزه‌های رضوی) و سایر موضوعات مرتبط با محورهای همایش، از دیگر موضوعاتی‌اند که محققان و پژوهشگران حوزه عرفان می‌توانند آثار خود را درباره آن‌ها به همایش ملی «عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی» ارسال کنند.

این همایش در دو سطح استادان حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب سطح یک حوزه انجام خواهد شد و داوری مقالات هر سطح به صورت جداگانه صورت خواهد پذیرفت و از بین مقالات دریافتی هر سطح، تعدادی برای ارای به صورت پوستر و تعدادی نیز  برای ارایه به صورت سخنرانی در همایش برگزیده خواهند شد. 

آخرین مهلت برای ارسال چکیده مقالات پایان بهمن‌ماه و برای ارسال اصل مقالات پایان اسفندماه اعلام شده است و همایش نیز 24 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. 

پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند مقالات خود را به نشانی رایانامه erfan@iau-gonabad.ac.ir یا از طریق پست به دبیرخانه همایش به نشانی استان خراسان رضوی، شهرستان گناباد، میدان بسیج، بولوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، صندوق پستی 29-96916 ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن‌های 05337258462 و 05337258466 با دبیرخانه همایش تماس حاصل بگیرند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.iau-gonabad.ac.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط