دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
رمز سلامت و طول عمر از نگاه منابع دینی

کتاب رمز سلامت و طول عمر را حسین حسنی با نگاهی به منابع و مستندات دینی به رشته تحریر درآورده است. اثر حاضر را نشر بوستان کتاب روانه بازار کتاب کرده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب رمز سلامت و طول عمر در 13 فصل به ارایه مطالبی با محتوای تغذیه، اسلام، طب و تغذیه، بهداشت تن و روان، تحرک، ورزش و کار، دین، معنویت، اخلاق، علم، آگاهی، نظام آموزش،‌ هنجارها، قواعد و قراردادها، محیط اجتماعی، رفاه و آسایش، اقتصاد سلامت، صنعت و فن‌آوری، خانواده، وراثت و ژنتیک و عوامل و مسایل اجتماعی می‌پردازد.

مخاطبان این نوشتار طلاب، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه‌اند و در این نوشتار با مضامین  تغذیه، تمنیّات انسانی، ‌تغذیه و افزایش وزن،‌ تعارض تمنیّات و مصلحت،‌ تغذیه در قرآن، تعادل در تغذیه، تغذیه در سنت و سیره و پیام‌های پنهان آب در تداوم آشکار زندگی، راضی به رضا، رموز تغذیه سالم،‌ مداوای روح، مدیریت استرس، ورزش سلامت، هضم و جذب غذا، فواید ورزش سلامت،‌ پیشگیری از سرطان، تقویت استخوان‌ها، خرمی و نشاط و اکمال متابولیسم و تعدیل درجه حرارت بدن آشنا می‌شوند.

همچنین درباره «عقل و اعتدال، نماز، بحران بی‌دینی،‌ ابزارهای سفارشی دینی، اجتماعیت روزه، نیکی و احسان، صله رحم، خوش‌بینی، دعا و نیایش، حیات آگاهانه،‌ گذشت، کارکردهای مدرسه و دانشگاه، خنده، جامعه و رنج پیری، تاثیر وفاق اجتماعی، زمانی که سکوت آرام‌بخش است، توفیق زیارت، کارکرد حیاتی، ژن و وراثت، هویت و منش، خانواده اخلاقی، فشار، صبر و استقامت، تقدیر، سلطه بر مکان،‌ تزاید و انباشت ظرفیت و فضایل اربعه »در کتاب رمز سلامت و طول عمر به میان می‌آید.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «این اثر مکتوب به گونه‌ای متفاوت با سایر کتاب‌های مرتبط با سلامت و طول عمر با نگرشی همه جانبه، اعم از طبی و بهداشتی، فلسفی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، اخلاق‌شناختی، دین‌شناختی به کاوش این مسایل می‌پردازد تا خواننده بتواند تداوم نسبی حیات را تحقق بخشد. شیوه‌های تدبیری تداوم حیات دامنه شناخت فرد را نه انفرادی بلکه در ارتباط با او با دیگران افزایش می‌دهد. از این‌رو، اقدام‌های افراد برای بقای بیشتر و طولانی کردن عمر، معنای ارزش‌ها، هنجارها، قراردادها و اخلاق‌های اجتماعی را می‌دهد که به نوعی به رفتارشناسی انسانی می‌انجامد.»

نخستین چاپ کتاب رمز سلامت و طول عمر با شمارگان یک هزار نسخه، در 364 صفحه و به بهای یکصد هزار ريال از سوی نشر بوستان کتاب قم روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط