جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
انتشار یادنامه علامه آشتیانی

کتاب جلال حکمت و عرفان(یادنامه استاد علامه سیدجلال‌الدین آشتیانی) به روایت محمدجواد صاحبی از سوی نشر بوستان کتاب منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علامه سیدجلال‌الدین آشتیانی از معدود علمای عصر حاضر است که در زمینه علوم دینی، فلسفه و عرفان‌اسلامی، جایگاه رفیعی دارد. علامه آشتیانی مهرماه سال ‪ ۱۳۳۸‬خورشیدی در دانشکده علوم معقول و منقول دانشگاه فردوسی مشهد تدریس خود را آغاز کرد و درسال ‪ ۱۳۴۵‬به مرتبه استادی این دانشگاه ارتقا یافت. از این استاد فرزانه و فیلسوف قرن، ‪ ۵۰‬اثر تحقیقی و تالیف درزمینه فلسفه و عرفان اسلامی بر ‌جای مانده است. وی سوم فروردین ماه سال 1384 دار فانی را وداع گفت. 

کتاب جلال حکمت و عرفان در هفت فصل به محتوای زندگی‌نامه و آثار، گزیده‌ای از مقالات استاد آشتیانی،‌ مصاحبه‌های، زندگی، افکار و آثار، مکاتبات، آشتیانی و آشنایی، تحلیل اندیشه‌ها و دست‌نوشته‌ها می‌پردازد.
مضامین کتاب جلال حکمت و عرفان درباره زندگی‌نامه خودنوشت، میراث مکتوب استاد آشتیانی، تالیفات، تعلیقات، مقالات، در رثای امام عارفان، تذلیل و تکمیل،‌ ختم ولایت در اندیشه عربی، معرفت و علم در کتاب و سنت، در مکتب استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی، نامه‌های استاد به مولف، آشتیانی و نقد اصفهانی، آیات و روایات به رشته تحریر درآمده است.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «سیدجلال‌الدین آشتیانی از ستارگان فروزان آسمان دانش و فرهنگ اسلامی و ایرانی است که جلوه جلال و معرفت او از مرزهای جغرافیایی این مرز و بوم فراتر رفته و افق‌های سرزمین‌های دیگر را نیز روشن کرده است. این اندیشور سترگ که وارث دانش‌ اندیشه حکیمان و متالهان بزرگی چون بوعلی سینا، ملاصدرا و میی‌الدین عربی است، نه تنها احیاگر و مصحح آثار آنان، بلکه شارح منتقد و مدافع معتقد جریان تفکر و اشراقی تاریخ اسلام بوده و با جدیت تمام با تحجر فکری به مبارزه پرداخته و به پیشرفت فکر و فرهنگ اسلامی، کمک شایانی کرده است.»

نخستین چاپ کتاب جلال حکمت و عرفان با شمارگان 600 نسخه، در 480 صفحه و به بهای 160 هزار ريال به تازگی از سوی مرکز نشر موسسه بوستان کتاب قم روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط